Leerkracht
Eigenaarschap en taakverdeling in onderwijs
Albert de Boer
Roos van Leary - uitleg - test - gebruik
Arja Kerpel
Werken met de Roos van Leary - boek over communicatie in het team
Arja Kerpel
Professionele vrijheid in het onderwijs
Machiel Karels
De bekwaamheidseisen voor de leraar primair onderwijs (groepsleraar)
redactie
Factoren die professioneel oordelen en handelen van leraren beïnvloeden
redactie
Leraren hebben meer vakantie dan mensen die werken
Arja Kerpel
Leraren zijn net echte mensen -
Arja Kerpel
Leren als een gesofisticeerd proces: een paar bijzonderheden van het menselijk geheugen.
Tim Surma
Pedagogisch en didactisch handelen
redactie
Verantwoord verantwoordelijk leren zijn
Dolf Janson
De leraar en de hartchirurg
Jan Jutten
Het effect van docentgedrag op de kwaliteit van online peerfeedback
redactie
Startgesprekken: handvatten voor een goede start
Peter de Vries
Handelingsgericht werken - uitgangspunten - HGW cyclus - plannen
Arja Kerpel
Gesprekken met leerlingen
Karen van Kooten
Handelingsgericht werken: twee voorbeelden van door-ontwikkeling
Noëlle Pameijer
HGD - handelingsgerichte diagnostiek
Noëlle Pameijer
HGW cyclus op leerling niveau
Tanja van Beukering
Een kindplan: Wat is dat en hoe maak je het?
Karen van Kooten
Opbrengstgericht werken - wat is OGW op de basisschool?
Arja Kerpel
Leerlingen betrekken, hoe doe je dat? Met visualisaties!
Noëlle Pameijer
Hoe effectief is zittenblijven in het primair onderwijs?
Noëlle Pameijer
Klimroos
Bertine van den Oever
Collegiale visitatie op docentniveau. Deel 1: leren van en met elkaar.
Harm Klifman
Collegiale visitatie op docentniveau. Deel 2: consultatie.
Harm Klifman
Collegiale visitatie op docentniveau - deel 3: intervisie.
Harm Klifman
Collegiale visitatie op docentniveau. Deel 4: lessonstudy
Harm Klifman
Feedback aan docenten: hoe motiveren en professionaliseren door effectieve terugkoppeling
redactie
Voorwaarden voor effectieve professionele ontwikkeling in een digitale leeromgeving
redactie
Groepsplan gedrag - passend onderwijs in PO en VO
Arja Kerpel
Effectief inzetten van onderwijsassistenten in het basisonderwijs: strategieën en overwegingen
redactie
Het effect van duobanen op leerprestaties van leerlingen: kansen en overwegingen
redactie
Haal meer uit je combinatiegroep 2/3!
Lianne Jongsma
Hoeveel uur werkt een leerkracht per dag?
redactie
Verbetering van leerprestaties in grotere klassen met klassenassistenten: een praktische benadering
redactie
Lessen in orde - Handboek voor de onderwijspraktijk
Marleen Legemaat
Strategieën voor het verminderen van het lerarentekort in het basis- en voortgezet onderwijs
redactie
Ik in de Wij
Niels de Jong
Startende leraren in het po en vo
Myriam Lieskamp
De invloed van vaste versus wisselende leerkrachten op jonge leerlingen: een overzicht
redactie
Wereldgericht onderwijs en schoolleiderschap - 1
Hartger Wassink
7 Wegwijzers naar innerlijk leiderschap
Hélène van Oudheusden
(Academische) nascholing
Marjolein Zwik
Bewegen naar optimale arbeidsmobiliteit.
Myriam Lieskamp
Voorwaarden voor zelfregie in de professionele ontwikkeling van leraren: de rol van schoolleiders
redactie
Criteria voor effectieve handelingsadviezen van externe adviseurs in het onderwijs
redactie
De gelukkige leraar
Niels de Jong
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap - Stephen Covey
Arja Kerpel
Een leven lang vitaal in het onderwijs. Gezond, productief en met plezier (blijven) werken
Myriam Lieskamp
Effectieve begeleiding van instromers in de pabo: de rol van reflectieve vaardigheden
redactie
Factoren die onderwijsprofessionals stimuleren om inzichten uit onderzoek in de praktijk toe te passen
redactie
Effectieve onderwijsonderzoek: de impact van fysieke en digitale bijeenkomsten
redactie
Handboek voor leraren
Marleen Legemaat
De positie van leerkrachten in passend onderwijs
Albert de Boer
Effectieve interventies voor het realiseren en instandhouden van beroepsorganisaties
redactie
De cruciale rol van kennis en vaardigheden van leraren bij het ontwerpen van curriculum
redactie
Leerkracht, grijp uw vak!
Albert de Boer
Leernetwerken voor schoolleiders: stimuleren van professionele ontwikkeling
redactie
Sociale vaardigheden versterken bij leraren met asperger: effectieve benaderingen
redactie
Persoonlijke effectiviteit in het basisonderwijs
Helèn de Jong
De professionele leergemeenschap
Arja Kerpel
De SBL competenties leerkracht primair onderwijs
redactie
Verschillen tussen didactische en vakinhoudelijke bekwaamheden van leraren in het voortgezet onderwijs
redactie
Wegwijzer voor de intern begeleider
Machiel Karels
De impact van minder leerkrachten op de onderwijsresultaten in het basisonderwijs
redactie
Tijdsbesteding van mbo-docenten: balans tussen onderwijs en ontwikkeling
redactie
Wat gaat er fundamenteel mis in het onderwijs?
Theo de Keulenaar
Woorden, waarden en werkelijkheid: Leiding geven aan waardengericht werken in scholen
Myriam Lieskamp
De onderzoekende houding van leraren: sleutel tot professionele groei en onderwijsverbetering
redactie
Wat is jouw onderwijsfilosofie?
Ben Johnson
Voorwaarden voor het vut-model en hun invloed op de leerresultaten van inburgeraars
redactie
School in de straat
Peter de Vries
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker
Marianne Hogenhout
Motiveren is altijd demotiveren
Henk Galenkamp
Co-teaching: een pakkende aanpak voor passend onderwijs
Sandra Koot
Ga tot de mier! - Een mierenparabel met lessen voor mensenorganisaties
Arja Kerpel
Hoe bevorder je de samenwerking in je schoolteam?
Machiel Karels
Verantwoordelijkheid is geven en nemen. Maar wat als taken blijven liggen?
Henk Galenkamp
Visualiseren in de basis: Begeleiders, laat je werk zien!
Noëlle Pameijer
Grej of the day onderbouw
Bertine van den Oever
Kleutersprongen 2.0 opbrengstgericht werken in groep 1 en 2
Lianne Jongsma
Stapsgewijze educatie Praktijk en theorie over kinderen van 0-4 jaar
Lianne Jongsma
De vijf rollen van de leraar
Machiel Karels
De zes rollen van de leraar
Helèn de Jong
De zesde rol van de leraar
Machiel Karels
Beoordelen van leraren en zelfeffectiviteit: de impact op leerlingen en hun bijdrage
redactie
Herkansingsmogelijkheden bij tentamens: invloed op studiegedrag en resultaten in de lerarenopleiding
redactie
Wereldgericht onderwijs en schoolleiderschap - 4
Hartger Wassink
Over dikke schoolboeken en dunne docenten
Jan Bransen
Een visie op de som van effectieve instructies
Jan Bransen
De effectiviteit van professionele leergemeenschappen: sleutels tot succes in onderwijs
redactie
Het handelingsrepertoire van de docent in het beroepsonderwijs
redactie
Nieuw verschenen onderwijsboeken 09-2016
redactie
Nieuw verschenen onderwijsboeken 01-2017
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 01-2021
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 02-2019
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 02-2020
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 02-2021
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 03-2018
redactie
Nieuw verschenen onderwijsboeken 04-2017
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 04-2019
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 05-2018
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 05-2020
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 05-2021
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 06-2018
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 06-2019
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 09-2018
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 09-2019
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 09-2021
redactie
Nieuw verschenen onderwijsboeken 10-2017
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 11-2018
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 11-2019
redactie
Nieuw verschenen onderwijsboeken 11-2016
redactie
Nieuw verschenen onderwijsboeken 12 - 2017
redactie
Nieuwe onderwijsboeken 12-2019
redactie
Nieuwe onderwijsboeken maart 2024
Marieke Stomphorst
Nieuwe verschenen onderwijsboeken
redactie
Spelen serieus nemen
Bertine van den Oever
De impact van stress bij leraren op hun functie en de gevolgen voor leerlingen
redactie
Meester Mark draait door - ten onder in het onderwijs
Arja Kerpel
Meester Mark vraagt door
Helèn de Jong
Van Brokkelbrein naar focus
Theo Compernolle
Essentiële competenties voor docenten bij het begeleiden van vmbo- en mbo-leerlingen
redactie
Competenties voor mentorschap in schakelklassen
redactie
Docenteninterventies voor betere leerprestaties
redactie
Het belang van lob-begeleiding voor mbo-studenten: verbetering van welzijn en studieresultaten
redactie
Werkdruk in het mbo: een hindernis voor kwalitatief onderwijs
redactie
Uitvoeren en evalueren van het groepsplan, de volgende stap
Arjan Clijsen
Kenmerken van een effectieve professionaliseringsaanpak voor ICT
redactie
