Bestuur
Het Alternatief - weg met de afrekencultuur in het onderwijs!
Machiel Karels
Spiritualiteit in bestuur en management
Harm Klifman
Artikel 23: balanceren tussen vrijheid en deugdelijkheid
Symen van der Zee
De ontwikkeling van bestuur en intern toezicht in het onderwijs
Harm Klifman
Bovenschools leiderschap in een lerende organisatie
Jan Jutten
Meervoudigheid van perspectieven. Over de functie van diversiteit in bestuurlijke organen
Harm Klifman
Varianten voor scheiding van bestuur en intern toezicht
Harm Klifman
Governance en onderwijsopbrengsten: hoe die te verbinden? -1-
Harm Klifman
Governance en onderwijsopbrengsten: hoe die te verbinden? -2-
Harm Klifman
Democratisering van scholen en onderwijs door Student Voice
Carien Verhoeff
De rol van middenmanagers in de positieve beïnvloeding van de leercultuur in vo-scholen
redactie
De Staat van het Onderwijs 2020
Myriam Lieskamp
Examenschandaal als kans voor een nieuwe examenopzet
Dick van der Wateren
Een succesvolle transitie naar een IKC heeft deze zes kenmerken
Joost Karels
Veranderend toezicht
Myriam Lieskamp
Beleid, beleid en beleid
Harm Klifman
Is dienend leiderschap te leren?
Harm Klifman
De impact van diverse talenten in managementteams op de versterking van onderwijskwaliteit
redactie
Hoe is de Nederlandse onderwijsleider veranderd sinds 2015?
Margareth de Wit
Verschillen in leiderschap en: doen vrouwen het beter dan mannen?
Margareth de Wit
Hoe fijn is 'tegenspraak'? Over geboden, verboden en ongehoorde woorden
Harm Klifman
Samenwerkend Leiderschap - leiders met impact
Carlien Ostermeier
Dansvloer of balkon? Systeemleiderschap in een lerende school
Jan Jutten
En niet andersom? - Over het democratisch tekort in het advies van de Onderwijsraad met betrekking tot artikel 23
Gert Biesta
Rolvast gedrag in drie werkwoorden
Harm Klifman
Bestuur en management in raad van toezichtmodel
Harm Klifman
Onjuist oordeel van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs?
Joost Karels
Aandachtspunten bezoek raad van toezicht
Harm Klifman
Tien tips voor de Raad van Toezicht in het onderwijs
Harm Klifman
Werken met een toezichtskader vanuit een Rijnlands perspectief
Herman Kolthof
Toezicht houden op onderwijskwaliteit is niet zo ingewikkeld
Harm Klifman
Professionalisering van schoolleiders in het voortgezet onderwijs: sleutel tot kwalitatief onderwijs
redactie
Samenwerkingsverbanden: de belangrijkste punten op een rij
Joost Karels