Arja Kerpel
Redactielid wij-leren.nl l Projectleider
Website: Wij-spelen.nl
LinkedIn profiel Arja Kerpel
Arja Kerpel
Arja Kerpel is parttime leerkracht in het basisonderwijs en geeft les aan plusklassen voor meer- en hoogbegaafde leerlingen.
Na het gymnasium en de PABO heeft ze een opleiding gevolgd voor Specialist Hoogbegaafdheid.
Ze is projectleider bij Wij-spelen.nl. Dit is een database met inhoudelijke recensies van ontwikkelingsmateriaal.
Arja schrijft artikelen en recenseert boeken voor Wij-leren.nl. Deze website fungeert als online onderwijskundig handboek. Onderwijskundige thema’s en begrippen worden er in onderlinge samenhang uitgelegd. Ze schrijft over diverse onderwerpen. Thema's die haar speciale interesse hebben, zijn:
- Hoogbegaafdheid
- Mindset
- Executieve functies
- Hooggevoeligheid
- Creativiteit
- Coöperatief leren
Ze heeft ervaring als leidster op de peuterspeelzaal. Daarnaast is zij medewerker van een tijdschrift voor kinderen.
Arja Kerpel is getrouwd en moeder van vier kinderen.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Artikelen van deze auteur
![Volgen van de ontwikkeling](https://wij-leren.nl/images/iconen/volgen-van-ontwikkeling-1.jpg)
![Leeromgevingen](https://wij-leren.nl/images/iconen/leeromgevingen.jpg)
![Zorg voor het kind](https://wij-leren.nl/images/iconen/zorg-voor-het-kind.jpg)
![Onderpresteren](https://wij-leren.nl/images/iconen/artikel-onderpresteren-100.jpg)
![Ontdekkend leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/ontdekkend-leren-artikel-100.jpg)
![Werkvormen - Opdrachten](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-opdrachtvormen-100.jpg)
![Werkvormen - Spel](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-spelvormen-100.jpg)
![Pedagogische opdracht](https://wij-leren.nl/images/iconen/pedagogische-opdracht.jpg)
![Waardengedreven onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/waardegedreven-onderwijs.jpg)
![ADHD uitleg](https://wij-leren.nl/images/iconen/adhd-uitleg-100.jpg)
![Klassenmanagement](https://wij-leren.nl/images/iconen/klassenmanagement-artikel-100.jpg)
![Ouderbetrokkenheid](https://wij-leren.nl/images/iconen/ouderbetrokkenheid.jpg)
![Ervaringsgericht onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/ervaringsgericht-onderwijs.jpg)
![Leerlingen leren kennen](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerlingen-leren-kennen.jpg)
![Schoolorganisatie](https://wij-leren.nl/images/iconen/schoolorganisatie.jpg)
![Passend onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/passend-onderwijs-artikel.jpg)
![Opvoeden](https://wij-leren.nl/images/iconen/opvoeden.jpg)
![Ontwikkelingsgericht onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/ontwikkelingsgericht-onderwijs.jpg)
![Leerinhouden](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerinhouden.jpg)
![Nederlands onderwijsstelsel](https://wij-leren.nl/images/iconen/nederlandse-onderwijsstelsel.jpg)
![Roos van Leary -1-](https://wij-leren.nl/images/iconen/roos-van-leary-gedrag-100.jpg)
![Differentiatie](https://wij-leren.nl/images/iconen/differentiatie-uitleg-100.jpg)
![Dyscalculie kenmerken](https://wij-leren.nl/images/iconen/dyscalculie-artikel-100.jpg)
![Ontwikkelingspsychologie](https://wij-leren.nl/images/iconen/ontwikkelingspsychologie.jpg)
![Hoogbegaafdheid](https://wij-leren.nl/images/iconen/kenmerken-hoogbegaafdheid-100.jpg)
![Pedagogisch klimaat](https://wij-leren.nl/images/iconen/pedagogisch-klimaat-artikel.jpg)
![Dyslexie kenmerken](https://wij-leren.nl/images/iconen/dyslexie-kenmerken-100.jpg)
![Coöperatieve werkvormen](https://wij-leren.nl/images/iconen/cooperatieve-werkvormen-artikel-100.jpg)
![Hechtingsstoornissen](https://wij-leren.nl/images/iconen/hechtingsstoornissen-hechting-100.jpg)
![Spelend thuis leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/spelend-thuis-leren-100.jpg)
![Lapbook maken](https://wij-leren.nl/images/iconen/lapbook-maken-100.jpg)
![Leven met intensiteit](https://wij-leren.nl/images/iconen/leven-met-intensiteit-100.jpg)
![10 groene tips voor thuis](https://wij-leren.nl/images/iconen/groene-tips-100.jpg)
![Praktische tips thuis leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/100-praktische-tips-thuisonderwijs.jpg)
![Feedback zichtbaar maken](https://wij-leren.nl/images/iconen/feedback-om-leren-zichtbaar-te-maken-100.jpg)
![Kei in hoogbegaafdheid](https://wij-leren.nl/images/iconen/kei-in-hoogbegaafdheid-100.jpg)
![Succesvol begeleiden van hoogbegaafden](https://wij-leren.nl/images/iconen/succesvol-begeleiden-van-hoogbegaafde-kinderen-en-jongeren-100.jpg)
![Werkvormen - Schrijven](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-schrijfopdrachten-100.jpg)
![Ken je brein](https://wij-leren.nl/images/iconen/ken-je-brein-100.jpg)
![Zelfregulerend leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/Zelfregulerend-leren-100.jpg)
![Teach like a Champion](https://wij-leren.nl/images/iconen/teach-like-a-champion-2-100.jpg)
![Het hoogstimulatieve kind](https://wij-leren.nl/images/iconen/het-hoogstimulatieve-kind-100.png)
![Leraren zijn net echte mensen](https://wij-leren.nl/images/iconen/leraren-zijn-net-echte-mensen-100.jpg)
![Werkvormen - Instructie](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-instructievormen-100.jpg)
![Werkvormen - Interactie](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-interactievormen-100.jpg)
![Werkvormen - Samenwerken](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-cooperatieve-werkvormen-100.jpg)
![Werkvormen - Discussie](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormen-discussievormen-100.jpg)
![Breinvriendelijk onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/breinvriendelijk-onderwijs-100.jpg)
![Betrokkenheid! - Marzano](https://wij-leren.nl/images/iconen/betrokkenheid-100.jpg)
![Faalangst uitleg](https://wij-leren.nl/images/iconen/faalangst-100.jpg)
![Lef om te luisteren](https://wij-leren.nl/images/iconen/lef-om-te-luisteren-100.jpg)
![Coöperatieve leerstrategieën](https://wij-leren.nl/images/iconen/cooperatieve-leerstrategieen-100.jpg)
![De Gids](https://wij-leren.nl/images/iconen/de-gids-100.jpg)
![Mindsets op school](https://wij-leren.nl/images/iconen/mindsets-op-school-100.jpg)
![SEL](https://wij-leren.nl/images/iconen/SEL-100.jpg)
![Leraren hebben meer vakantie](https://wij-leren.nl/images/iconen/leraren-hebben-meer-vakantie-100.jpg)
![Overprikkeld](https://wij-leren.nl/images/iconen/overprikkeld-100.jpg)
![Fascinerende ontdekkingen](https://wij-leren.nl/images/iconen/Fascinerende-ontdekkingen-100.jpg)
![Onderwijsmythes](https://wij-leren.nl/images/iconen/jongens-zijn-slimmer-dan-meisjes-100.jpg)
![Formatieve assessment](https://wij-leren.nl/images/iconen/leren-zichtbaar-maken-met-formatieve-assessment-100.jpg)
![Meidenvenijn](https://wij-leren.nl/images/iconen/meidenvenijn-in-het-basisonderwijs-100.jpg)
![De lerende mens](https://wij-leren.nl/images/iconen/de-lerende-mens-100.jpg)
![Luister je wel naar mij?](https://wij-leren.nl/images/iconen/luister-je-wel-naar-mij-100.jpg)
![Ga tot de mier!](https://wij-leren.nl/images/iconen/ga-tot-de-mier-100.jpg)
![Wiebelen en friemelen in de klas](https://wij-leren.nl/images/iconen/wiebelen-en-friemelen-100.jpg)
![Temperamentvolle kinderen](https://wij-leren.nl/images/iconen/temperamentvolle-kinderen-nieuw-100.jpg)
![Grip op de groep](https://wij-leren.nl/images/iconen/grip-op-de-groep-100.jpg)
![Wij, de leraar](https://wij-leren.nl/images/iconen/wij-de-leraar-100.jpg)
![Handboek leren leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/handboek-leren-leren-100.jpg)
![Ik snap het wel, maar niet zo snel…](https://wij-leren.nl/images/iconen/ik-snap-het-wel-100.jpg)
![Begaafde onderpresteerders](https://wij-leren.nl/images/iconen/begaafde-onderpresteerders-100.jpg)
![Techniek: Leren door doen](https://wij-leren.nl/images/iconen/techniek-leren-door-doen-2-100.jpg)
![Meester Mark -1-](https://wij-leren.nl/images/iconen/meester-mark-draait-door-100.jpg)
![De huiswerkhulp](https://wij-leren.nl/images/iconen/huiswerkhulp-leerlingen-100.jpg)
![Misverstanden hoogbegaafdheid](https://wij-leren.nl/images/iconen/misverstanden-hoogbegaafdheid-100.jpg)
![Klassenkracht](https://wij-leren.nl/images/iconen/klassenkracht-100.png)
![Coachen van kinderen](https://wij-leren.nl/images/iconen/coachen-executieve-functies-100.jpg)
![Het lukt toch niet...](https://wij-leren.nl/images/iconen/het-lukt-toch-niet-100.jpg)
![Handelingsgericht werken](https://wij-leren.nl/images/iconen/hgw-handelingsgericht-werken.jpg)
![Opbrengstgericht werken](https://wij-leren.nl/images/iconen/opbrengstgericht-werken-artikel.jpg)
![Hoe kinderen leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/hoe-kinderen-leren.jpg)
![Slim maar...](https://wij-leren.nl/images/iconen/slim-maar-cover-100.jpg)
![Coöperatief leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/cooperatief-leren-artikel-100.jpg)
![Passend onderwijs voor begaafden](https://wij-leren.nl/images/iconen/passend-onderwijs-begaafden-100.jpg)
![Directe instructiemodel](https://wij-leren.nl/images/iconen/directe-instructie-model-100.jpg)
![Filosoferen doe je zo](https://wij-leren.nl/images/iconen/filosoferen-doe-je-zo-100.png)
![Beleid hoogbegaafdheid](https://wij-leren.nl/images/iconen/basisonderwijs-38.jpg)
![Samen sterk](https://wij-leren.nl/images/iconen/samen-sterk-ouders-en-school-noelle-pameijer-100.jpg)
![Onderpresteren](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderpresteren-op-de-basisschool-100.jpg)
![Sociaal? Vaardig!](https://wij-leren.nl/images/iconen/sociaal-vaardig-steven-pont-100.jpg)
![Mindset](https://wij-leren.nl/images/iconen/mindset-nieuw-100.jpg)
![Autisme op school](https://wij-leren.nl/images/iconen/autisme-in-school-passend-onderwijs-100.jpg)
![Misdiagnose van hoogbegaafden](https://wij-leren.nl/images/iconen/misdiagnose-van-hoogbegaafden-100.jpg)
![School en ouder](https://wij-leren.nl/images/iconen/school-en-ouder-schouder-aan-schouder-100.jpg)
![Begeleiding hoogbegaafden](https://wij-leren.nl/images/iconen/de-begeleiding-van-hoogbegaafde-kinderen-100.jpg)
![Gevoelig hoogbegaafd](https://wij-leren.nl/images/iconen/gevoelig-hoogbegaafd-100.jpg)
![Pesten aanpakken](https://wij-leren.nl/images/iconen/pesten-aanpakken-100.jpg)
![Omgaan met Asperger](https://wij-leren.nl/images/iconen/omgaan-met-asperger-in-de-klas-100.jpg)
![Bodemloos bestaan](https://wij-leren.nl/images/iconen/bodemloos-bestaan-100.jpg)
![Denken in beelden](https://wij-leren.nl/images/iconen/denken-in-beelden-100.jpg)
![Ontwikkeling jonge kind](https://wij-leren.nl/images/iconen/ontwikkeling-psychologie-100.jpg)
![Sociogram](https://wij-leren.nl/images/iconen/sociogram-tips-100.jpg)
![Gedragsproblemen in de klas](https://wij-leren.nl/images/iconen/gedragsproblemen-in-de-klas-100.jpg)
![Voorkom probleemgedrag](https://wij-leren.nl/images/iconen/voorkom-probleemgedrag-100.jpg)
![Basisontwikkeling bij OGO](https://wij-leren.nl/images/iconen/basisontwikkeling-voor-peuters-onderbouw-100.jpg)
![Leren zichtbaar maken](https://wij-leren.nl/images/iconen/leren-zichtbaar-maken.jpg)
![Groepsplan gedrag](https://wij-leren.nl/images/iconen/groepsplan-gedrag-101.jpg)
![Gave van dyslexie](https://wij-leren.nl/images/iconen/gave-van-dyslexie-100.jpg)
![Didactische werkvormen](https://wij-leren.nl/images/iconen/didactische-werkvormenboek-100.jpg)
![Professionele leergemeenschap](https://wij-leren.nl/images/iconen/de-professionele-leergemeenschap-100.jpg)
![Krachtig anders leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/krachtig-anders-leren-100.jpg)
![Executieve functies in de klas](https://wij-leren.nl/images/iconen/executieve-functies-versterken-op-school-100.jpg)
![Groepsklimaat](https://wij-leren.nl/images/iconen/gelukkige-kinderen-gelukkige-klas-100.jpg)
![Hoogbegaafd met stoornis](https://wij-leren.nl/images/iconen/hoogbegaafd-autisme-adhd-100.jpg)
![Wegwijs in hooggevoeligheid](https://wij-leren.nl/images/iconen/wegwijs-in-hooggevoeligheid-100.png)
![Effectief leiderschap](https://wij-leren.nl/images/iconen/de-zeven-eigenschappen-van-effectief-leiderschap-100.jpg)
![Ik ben toch té gek!](https://wij-leren.nl/images/iconen/ik-ben-toch-te-gek-luxe-100.jpg)
![Roos van Leary -2-](https://wij-leren.nl/images/iconen/werken-met-de-roos-van-leary-100.jpg)
![Teddy heeft autisme](https://wij-leren.nl/images/iconen/teddy-heeft-autisme-100.png)
![Het Grote Vindingrijkboek](https://wij-leren.nl/images/iconen/het-grote-vindingrijkboek-100.png)
![Arja Kerpel](https://wij-leren.nl/images/hoofdfoto/Arja-Kerpel-2022.jpg)
![Ben jij een cheetah?](https://wij-spelen.nl/images/iconen/ben-jij-een-cheetah-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Team Toppers](https://wij-spelen.nl/images/iconen/team-toppers-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Wijzer in Executieve Functies](https://wij-spelen.nl/images/iconen/wijzer-in-executieve-functies-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Programmeren kun je leren](https://wij-spelen.nl/images/iconen/programmeren-kun-je-leren-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Wiebelen en friemelen kaartjes](https://wij-spelen.nl/images/iconen/wiebelen-en-friemelen-hulpkaarten-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Het vollehoofdenboek](https://wij-spelen.nl/images/iconen/het-volle-hoofdenboek-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Mindset Gesprekskaarten](https://wij-spelen.nl/images/iconen/mindset-gesprekskaarten-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Pro-Bot](https://wij-spelen.nl/images/iconen/Pro-Bot-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Samen vormen](https://wij-spelen.nl/images/iconen/samen-vormen-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Prikkelpraatjes](https://wij-spelen.nl/images/iconen/intenso-nieuw-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Quatrata](https://wij-spelen.nl/images/iconen/quatrata-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Lijnendans](https://wij-spelen.nl/images/iconen/lijnendans-100.jpg)
![](img/linkwl.png)
![Wijzer in Mindset](https://wij-spelen.nl/images/iconen/wijzer-in-mindset-100.jpg)
![](img/linkwl.png)