Marleen Legemaat
Redactielid
Website: Kennisplatform Wij-leren.nl
LinkedIn profiel Marleen Legemaat
Marleen Legemaat is redactielid bij Wij-leren.nl.
Marleen volgde de PABO opleiding en studeerde Nederlands. Als groepsleerkracht heeft zij ervaring in de middenbouw en onderbouw van het basisonderwijs. Momenteel werkt zij als Pedagogisch Medewerker bij Elorah.
In het verleden werkte zij mee aan een taalmethode voor het basisonderwijs en recenseerde zij kinderboeken voor het Reformatorisch Dagblad. Sinds 2013 zet zij zich in als vrijwilliger voor natuureducatie aan basisschoolleerlingen bij het project Van Luchtkasteel tot Dassenburcht.
Haar speciale interesse ligt op het gebied van het jonge kind, taalontwikkeling, hechting, autisme en ADHD.
Als redactielid bij Wij-leren.nl beschrijft Marleen begrippen voor de begrippenlijst en recenseert zij boeken.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Artikelen van deze auteur
![Jagen, verzamelen, opvoeden](https://wij-leren.nl/images/iconen/jagen-verzamelen-opvoeden-100.jpg)
![Wat leert mijn kind bij jullie?](https://wij-leren.nl/images/iconen/wat-leert-mijn-kind-bij-jullie-100.jpg)
![Focus! Ontwikkel aandacht en concentratie bij jonge kinderen](https://wij-leren.nl/images/iconen/focus-ontwikkel-aandacht-en-concentratie-100.jpg)
![Lotte zit je nu alweer te dromen](https://wij-leren.nl/images/iconen/lotte-zit-je-nu-alweer-te-dromen-100.jpg)
![Nieuwe autoriteit voor ouders](https://wij-leren.nl/images/iconen/nieuwe-autoriteit-voor-ouders-100.jpg)
![Nieuwe autoriteit - Haim Omer](https://wij-leren.nl/images/iconen/nieuwe-autoriteit-100.jpg)
![Ondersteunend tekenen](https://wij-leren.nl/images/iconen/ondersteunend-tekenen-100.jpg)
![Groep 3 Daltonproof](https://wij-leren.nl/images/iconen/groep-drie-daltonproof -100.jpg)
![Ik ben niet jij, jij bent niet ik](https://wij-leren.nl/images/iconen/ik-ben-niet-jij-jij-bent-niet-ik-100..jpg)
![Praktisch werkboek voor tieners](https://wij-leren.nl/images/iconen/stres-minder-ontspan-meer-100.jpg)
![Ontketen het brein van je kind](https://wij-leren.nl/images/iconen/ontketen-het-brein-van-je-kind-100-.jpg)
![Hoogbegaafd of ontwikkelingsvoorsprong](https://wij-leren.nl/images/iconen/hoogbegaafd-of-ontwikkelingsvoorsprong-100.jpg)
![Van brokkelbrein naar focus](https://wij-leren.nl/images/iconen/van-brokkelbrein-naar-focus -100.jpg)
![Hoe dan?! Pakkend onderwijs voor begaafde leerlingen](https://wij-leren.nl/images/iconen/hoe-dan-pakkend-onderwijs-voor-begaafde-leerlingen-100.jpg)
![Dubbel coderen, de kracht van woord + beeld in je les](https://wij-leren.nl/images/iconen/dubbel-coderen-100.jpg)
![Hoogsensitiviteit](https://wij-leren.nl/images/iconen/hoogsensitief-diagnose-test-tips-100.jpg)
![Onderwijs aan zeer makkelijk lerenden of hoogbegaafden](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderwijs-aan-zeer-makkelijk-lerenden-of-hoogbegaafden-100.jpg)
![Ieder kind kansrijk!](https://wij-leren.nl/images/iconen/ieder-kind-kansrijk-100.jpg)
![Lessen in orde](https://wij-leren.nl/images/iconen/lessen-in-orde-twee-100.jpg)
![Meesterlijk kleuteronderwijs voor juffen en meesters](https://wij-leren.nl/images/iconen/meesterlijk-kleuteronderwijs-voor-juffen-en-meesters-100.jpg)
![Luisterboeken kinderen](https://wij-leren.nl/images/iconen/luisterboeken-kinderen-100.jpg)
![Ervaringsgericht werken in het basisonderwijs met kleuters](https://wij-leren.nl/images/iconen/ervaringsgericht-werken-in-het-basisonderwijs-met-kleuters-100.jpg)
![Doe maar Taal](https://wij-leren.nl/images/iconen/doe-maar-taal-100.jpg)
![Gedragsoplossingen voor de moeilijke groep](https://wij-leren.nl/images/iconen/gedragsoplossingen-voor-de-moeilijke-groep-100.jpg)
![Aan de slag met handschriftonderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/aan-de-slag-met-handschriftonderwijs-100.jpg)
![Spelen in uitdagende hoeken](https://wij-leren.nl/images/iconen/spelen-in-uitdagende-hoeken-100.jpg)
![Vloeiend van groep twee naar drie](https://wij-leren.nl/images/iconen/vloeiend-van-groep-twee-naar-drie-100.jpg)
![Executieve functies bij kinderen en adolescenten](https://wij-leren.nl/images/iconen/executieve-functies-bij-kinderen-en-adolescenten-100.jpg)
![Actief executief - Toolbox](https://wij-leren.nl/images/iconen/actief-executief-toolbox-100.jpg)
![Brutaal, boos of agressief gedrag op school](https://wij-leren.nl/images/iconen/brutaal-boos-of-agressief-gedrag-op-school-100-.jpg)
![Breinhelden](https://wij-leren.nl/images/iconen/breinhelden-doordacht-werken-aan-ef-100.jpg)
![Werken in een kleuterwereld](https://wij-leren.nl/images/iconen/werken-in-een-kleuterwereld-100.jpg)
![Vind je eigen weg met jouw autisme](https://wij-leren.nl/images/iconen/vind-je-eigen-weg-met-jouw-autisme-100.jpg)
![Zo kun je mij bereiken](https://wij-leren.nl/images/iconen/cover-zo-kun-je-mij-bereiken-100.jpg)
![De traumasensitieve school](https://wij-leren.nl/images/iconen/horeweg-de-traumasensitieve-school-100.jpg)
![Taalontwikkelingsstoornissen in de klas](https://wij-leren.nl/images/iconen/taalontwikkelingsstoornissen-in-de-klas-100.jpg)
![SEL en gedrag in de groep](https://wij-leren.nl/images/iconen/sel-en-gedrag-in-de-groep-100.jpg)
![Close Reading](https://wij-leren.nl/images/iconen/close-reading-dieper-tekstbegrip-100.jpg)
![autisme in de klas - tips voor leerkracht en leerling](https://wij-leren.nl/images/iconen/autisme-in-de-klas-tips-lk-lln-100.jpg)
![Handboek voor leraren](https://wij-leren.nl/images/iconen/handboeklerarenfoto-100.jpg)
![Gedraag je!](https://wij-leren.nl/images/iconen/gedraag-je-100.jpg)
![Dit is dyslexie](https://wij-leren.nl/images/iconen/dit is dyslexie-100.jpg)
![Opvoedwijzer Asperger](https://wij-leren.nl/images/iconen/cover opvoedgids asperger - 100.jpg)
![Mindfulness in de klas](https://wij-leren.nl/images/iconen/spelen-in-stilte-mindfulness-100.jpg)
![ADHD hoe haal je het uit je hoofd?](https://wij-leren.nl/images/iconen/adhd hoe haal je het - 100.jpg)
![In zeven stappen naar zinvol leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/in-zeven-stappen-naar-zinvol-leren-100.jpg)
![Gedragsproblemen bij kinderen](https://wij-leren.nl/images/iconen/gedragsproblemen-bij-kinderen-100.jpg)
![Pittige pubers](https://wij-leren.nl/images/iconen/pittige-pubers-100.jpg)