Lerarenbeurs
De lerarenbeurs is de financiële steun die het Ministerie van Onderwijs beschikbaar stelt voor bevoegde leerkrachten die werkzaam zijn in het onderwijs en een bachelor of masteropleiding willen volgen. Het doel van de lerarenbeurs is het verhogen van de professionaliteit van leerkrachten, en het ruimte bieden voor verbreding en specialisatie. Je kunt de beurs maar een keer in je loopbaan aanvragen. Een van de eisen is dat de leerkracht minstens twintig procent lesgebonden taken heeft. Ook mag hij/zij geen andere studiefinanciering krijgen. De maximumtijd dat je gebruik kan maken van de lerarenbeurs is drie jaar.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Laatst geactualiseerd op 1 mei 2020
Gerelateerd
![Gratis serie webinars over actuele onderwijskundige thema's!](https://wij-leren.nl/images/iconen/academie-100.jpg)
Wij-leren.online Academie
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![Zo maak je richtinggevend beleid voor je school](https://wij-leren.nl/images/iconen/betekenis-invulling-de-taak-daltononderwijs-100.jpg)
Wij-leren.nl Academie
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![Van groep 2 naar groep 3](https://wij-leren.nl/images/iconen/Van groep 2 naar groep 3 wijleren.jpg)
Medilex Onderwijs
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![Gratis serie webinars over actuele onderwijskundige thema's!](https://wij-leren.nl/images/banners/webinars-leermodules-experts-470.jpg)
![Overdenken en doen](https://wij-leren.nl/images/iconen/over-denken-en-doen-100.jpg)
![Professionalisering](https://wij-leren.nl/images/iconen/professionalisering-100.jpg)
![Onderwijs- en schoolontwikkeling](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderwijs-schoolontwikkeling.jpg)
![Intern begeleider](https://wij-leren.nl/images/iconen/intern-begeleider-passend-onderwijs-professionalisering-100.jpg)
![Leerkracht centrale factor](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerkracht-professioneel-autonomie100.jpg)
![Professional in de spiegel 1](https://wij-leren.nl/images/iconen/professional-in-de-spiegel-100.jpg)
![Professional in de spiegel 2](https://wij-leren.nl/images/iconen/professional-in-de-spiegel-1-100.jpg)
![Het lerarenregister](https://wij-leren.nl/images/iconen/lerarenregister-registerleraar-100.jpg)
![Professioneel leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/professioneel-leren-en-ontwikkelen-100.jpg)
![Startende leraren in het po en vo](https://wij-leren.nl/images/iconen/startende-leraren-in-het-po-en-vo-100.jpg)
![Een leven lang vitaal in het onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/een-leven-lang-vitaal-in-het-onderwijs-100.jpg)
![](https://wij-leren.nl/images/iconen/professionele-groei-van-leraren-en-andere-onderwijsprofessionals-100.jpg)
![Eric van 't Zelfde - De verdeling van onze onderwijskwaliteit](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Kim Spinder - Succesvolle innovatiestrategie in het onderwijs](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Schoolontwikkeling in een video van één minuut uitgelegd](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Hoe kunnen organisaties spelend veranderen? Tjipcast 022](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Is het tijd voor een digitale revolutie in het beroepsonderwijs?](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Hoe krijg je middelbare scholieren geïnteresseerd in het vak van leerkracht?](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Hoe krijg je hoopgeleide mensen met een WW-uitkering voor de klas?](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Veranderen in organisaties: Klein maar fijn? Tjipcast 028](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Vaart maken in organisaties. Tjipcast 016](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Veranderen in organisaties: hoe hou je het simpel? Tjipcast 039](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)