SLO - Stichting Leerplan Ontwikkeling
SLO staat voor Stichting Leerplan Ontwikkeling. Het is een landelijk expertisecentrum om leerplannen te ontwikkelen.
Het SLO biedt producten en diensten aan met betrekking tot leerplanontwikkeling. Een van de taken is het ontwikkelen en testen van de kerndoelen, leerlijnen en referentieniveaus. Daarbij wordt goed gekeken naar de kwaliteit en de effecten van het leerplan. Ook is samenhang belangrijk.
Een andere taak van het SLO is het ontwikkelen van kennis door onderzoek en het stimuleren van deskundigheid. Het SLO is niet commercieel en het ondersteunt en adviseert zowel beleidsmakers als mensen in de praktijk van het onderwijs.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Laatst geactualiseerd op 1 augustus 2022
Gerelateerd
![De intern begeleider als kwaliteitscoördinator](https://wij-leren.nl/images/iconen/De intern begeleider als kwaliteitscoördinator.jpg)
Medilex Onderwijs
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![Hoe gebruik je de taxonomie van Bloom?](https://wij-leren.nl/images/iconen/attitude-sociogram-100.jpg)
Wij-leren.nl Academie
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![Leerinhouden](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerinhouden.jpg)
![Leerplan in beeld](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerplan-in-beeld-slo-gepersonaliseerd-leren-100.jpg)
![Vakintegratie; verschillende vormen om kennis te verbinden -een](https://wij-leren.nl/images/iconen/vakintegratie-kennis-verbinden-100.jpg)
![Vakintegratie, didactische aanpak-twee](https://wij-leren.nl/images/iconen/vakintegratie-didactische-aanpak-integrating-agent-100.jpg)
![Vakintegratie en leerkracht competenties](https://wij-leren.nl/images/iconen/vakintegratie-leerkracht-docent-competenties-100.jpg)
![Leerdoelen als uitgangspunt voor de lesinhoud](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerdoeldenken-definitie-opbrengst-100.jpg)
![In drie stappen naar leerdoelen](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerdoelen-drie-stappen-leerlijn-100.jpg)
![Leerdoeldenken implementeren en organiseren](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerdoeldenken-implementeren-organiseren-100.jpg)
![Referentieniveaus basisonderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/referentieniveaus-eindtoets-basisonderwijs-100.jpg)
![Overzicht LVS-toetsen en toelichting](https://wij-leren.nl/images/iconen/criteria-selectie-lvs-toetsen-intro-overzicht-100.jpg)
![Beoordeling LVS toetsen](https://wij-leren.nl/images/iconen/criteria-selectie-lvs-toetsen-100.jpg)
![Overzicht LVS-toetsen en toelichting](https://wij-leren.nl/images/iconen/criteria-selectie-lvs-toetsen-intro-overzicht-100.jpg)
![Werkmap fonemisch bewustzijn](https://wij-leren.nl/images/iconen/Werkmap-Fonemisch-bewustzijn-100.jpg)
![Leerlijnen voor het basisonderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/leerlijnen-voor-het-basisonderwijs-100.jpg)
![Wat is tegenwoordig nog de waarde van kennis?](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Het belang van maakonderwijs op de basisschool. Tjipcast 020](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Wat is een lerende organisatie? En hoe word je het? Tjipcast 019](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Wat zijn de meest hardnekkige onderwijsmythes? Tjipcast 030](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)