Entreetoets

De Entreetoets is een toets van het CITO, die de basisvaardigheden Rekenen-Wiskunde, Taal en Studievaardigheden toetst bij leerlingen uit groep 5, 6 en 7. Door deze toetsen krijgt de leerkracht inzicht in de prestaties van zijn leerlingen, individueel en als groep. De Entreetoets bestaat uit drie boekjes: een kennismakingsboekje, een opgavenboek en een bronnenboek. De Entreetoets bestaat uit zestien taken, die elk zo’n 25 opgaven tellen. De tijd die de leerlingen krijgen om de opdrachten te maken, verschilt per taak. Soms krijgen ze 25 minuten, maar vaak staat er drie kwartier voor. De rapportage gebeurt door een leerlingprofiel, daarin staat de uitslag per onderdeel weergegeven.











Gerelateerd

Effect van RTTI®-model
Welk effect heeft het toepassen van het RTTI®-model op leerresultaten?
Effecten van formatief evalueren
Wat zijn de effecten van formatief evalueren?
Factoren die de Cito-eindtoets beinvloeden
Welke factoren spelen een rol bij de resultaten van de Cito-eindtoets of de centrale eindtoets PO?
Gestandaardiseerde toetsen in groep 1 en 2
Groep 1 en 2: wijzen gestandaardiseerde toetsen de weg?
Formatieve toetsing
Hoe kan het onderwijs met succes formatieve toetsing inzetten?
Resultaatverplichting toetsen motiveert mbo studenten
Resultaatverplichting of deelnameverplichting? Wat werkt beter?
Formatief toetsen po
Selfassessment voor formatief toetsen van basisschoolleerlingen
Toetsen-leertrajecten
Gebruik van toetsen bij het plannen van leertrajecten
Begrip door zelftoetsen
Beter begrip van informatie in teksten door zelftoetsen
Leren met zelftoetsen
Samenhang expertiseniveau leerling bij leren met zelftoetsen
Leren van teksten
Zelftoetsen voor het effectiever leren van teksten
Computer Adaptieve Oefentoetsen
Onderwijsdifferentiatie met Computer-Adaptieve Oefentoetsen met docentenfeedback
Samenstelling klas
Samenstelling van de klas en cognitieve en sociaal-emotionele uitkomsten
Opbrengstgericht werken
Opbrengstgericht werken: van beleidsspeerpunt tot de uitvoering in de groep
Voorwaarden formatieve toetsing
Voorwaarden voor effectieve formatieve toetsing – reviewstudie
Kwaliteit toetsen
Kwaliteit van toetsen
TEST
[extra-breed-algemeen-kolom2]







Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.