Projectonderwijs
Projectonderwijs is onderwijs waarbij de activiteiten geclusterd zijn rond een thema. Dit thema geeft de mogelijkheid om de lesdoelen te realiseren. Bij projectonderwijs kunnen kinderen op een natuurlijke en betekenisvolle manier kennis, vaardigheden en attitude verwerven. Enkele basale uitgangspunten van projectonderwijs zijn:
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Laatst geactualiseerd op 8 augustus 2022
Gerelateerd
![Cursussen, congressen en opleidingen](https://wij-leren.nl/images/iconen/Logo.png)
Medilex Onderwijs
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![7 valkuilen bij veranderprocessen in het onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/machiel-karels-2020-100.jpg)
Wij-leren.nl Academie
![](https://wij-leren.nl/img/linkwl.png)
![Toekomstbestendig onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderwijsveranderingen-kindgericht-toekomstbestendig-100.jpg)
![Projectgericht werken zoals op High Tech High](https://wij-leren.nl/images/iconen/projectgericht-ontwikkelen-aanpak-high-tech-high-100.jpg)
![High Tech High](https://wij-leren.nl/images/iconen/high-tech-high-projectgestuurd-curriculum-100.jpg)
![Natuurkunde vanuit verwondering](https://wij-leren.nl/images/iconen/verwondering-in-de-les-100.jpg)
![Onderzoekjes in natuur en techniek](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderzoek-activiteiten-natuur-techniek-100.jpg)
![Onderzoekend en ontwerpend leren](https://wij-leren.nl/images/iconen/gereedschap-onderzoeken-ontwerpen-leren-100.jpg)
![Kindgericht onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/kindgericht-onderwijs-in-lerende-school-100.jpg)
![Techniek talent](https://wij-leren.nl/images/iconen/techniek-talent-101.jpg)
![Vakintegratie; verschillende vormen om kennis te verbinden -een](https://wij-leren.nl/images/iconen/vakintegratie-kennis-verbinden-100.jpg)
![Vakintegratie, didactische aanpak-twee](https://wij-leren.nl/images/iconen/vakintegratie-didactische-aanpak-integrating-agent-100.jpg)
![Vakintegratie en leerkracht competenties](https://wij-leren.nl/images/iconen/vakintegratie-leerkracht-docent-competenties-100.jpg)
![Geïntegreerd thematisch onderwijs ontwerpen](https://wij-leren.nl/images/iconen/zes-stappen-geintegreerd-thematisch-onderwijs-ontwerpen-100-definitief.jpg)
![Geïntegreerd thematisch onderwijs ontwerpen](https://wij-leren.nl/images/iconen/zes-stappen-geintegreerd-thematisch-onderwijs-ontwerpen-100-definitief.jpg)
![Geïntegreerd thematisch onderwijs ontwerpen](https://wij-leren.nl/images/iconen/zes-stappen-geintegreerd-thematisch-onderwijs-ontwerpen-100-definitief.jpg)
![Geïntegreerd thematisch onderwijs ontwerpen](https://wij-leren.nl/images/iconen/zes-stappen-geintegreerd-thematisch-onderwijs-ontwerpen-100-definitief.jpg)
![Uitdagend en functioneel taalonderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/uitdagend-en-functioneel-taalonderwijs-dolf-janson-100.jpg)
![Deep Learning](https://wij-leren.nl/images/iconen/deep-learning-nl-100.jpg)
![Meer aandacht voor hart en handen, niet alleen voor het hoofd](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderwijs-eenzijdig-gericht-op-kennisresultaat-100.jpg)
![Hoe is de mens geworden wie hij is? Tjipcast 006](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)
![Is het tijd om ons onderwijs anders vorm te geven? Tjipcast 011](https://wij-leren.nl/img/icon_video.jpg)