TASC-model
Wat is het TASC-model?
Het TASC-model is een raamwerk voor denkvaardigheden en onderzoekend leergedrag. Het kan voor lerenden van allerlei leeftijden gebruikt worden om op een planmatige manier aan een onderzoeksopdracht te werken.
In eerste instantie is het TASC-model ontwikkeld om hoogbegaafde leerlingen op een meer onderzoekende manier met leerstof bezig te laten zijn. Momenteel wordt het TASC-model breder ingezet in onderwijsleersituaties waarbij onderzoekend gedrag gestructureerd ingezet wordt.
Het TASC-model wordt gebruikt om onafhankelijk en creatief denken te ontwikkelen.
Kijk voor meer informatie bij het artikel 'TASC-model - uitleg en gebruik'.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Laatst geactualiseerd op 28 november 2022
Gerelateerd
Scholing

Leerlingen en de klas
Zo sta jij als leraar/docent sterk(er) voor de klas
oo.nl
oo.nl

Cursus & Materiaal

Kennis & vaardigheden m.b.t. de meldcode
Wil jij als leerkracht het verschil maken bij kinderen die thuis onveilig opgroeien? Kijk hoe Augeo daarbij helpt.
Augeo
Augeo

Lespakket

Veilig van A naar B met Streetwise Digitaal
Probeer de nieuwe digitale leerlijn van de ANWB schooljaar 2023-2024 gratis uit. Meld je nu aan!
ANWB
ANWB



Lapbook maken - Een creatieve verrijkingsopdracht.
Arja Kerpel

Taxonomie van bloom - uitleg denkvaardigheden
Machiel Karels

TASC-model - uitleg en gebruik
Machiel Karels

Oei, dat weet ik niet, laten we het samen onderzoeken
Martine Blonk - Meulenkamp

Verrijking bij thema's in de kleuterklas
Martine Blonk - Meulenkamp

Omix Webtalks met Adjiedj Bakas - De onderwijsinrichting van morgen
redactie

Activerend onderwijs in een video van één minuut uitgelegd
redactie

Omix Webtalks met Ben Tiggelaar - Leiderschap en verandering in het onderwijs.
redactie

Wat zijn effecten van klassenverkleining in het voortgezet onderwijs?

Stimuleert onderzoekend leren bij vmbo-t-leerlingen leren samenwerken en communiceren?

Welke competenties zijn nodig voor begeleiders in hybride leeromgevingen?

Leidt eigenaarschap tot betere leerprestaties?

Hoe bevorder je zelfsturing van laagopgeleide nt2-leerlingen?

Is bewegend leren effectief bij spelling?

Hoe effectief is projectmatig werken in de bovenbouw?

Wat moet een docent kennen van de rekendidactiek wil hij effectief lesgeven?

Kunnen geschiedenislessen historisch tijdsbesef versterken?

Welke vakdidactiek economie draagt bij aan strategisch inzicht?

Zelfbeoordeling en zelfregulatie bij het leren problemen op te lossen

Het nieuwe leren in het basisonderwijs
[extra-breed-algemeen-kolom2]