TASC-model
Wat is het TASC-model?
Het TASC-model is een raamwerk voor denkvaardigheden en onderzoekend leergedrag. Het kan voor lerenden van allerlei leeftijden gebruikt worden om op een planmatige manier aan een onderzoeksopdracht te werken.
In eerste instantie is het TASC-model ontwikkeld om hoogbegaafde leerlingen op een meer onderzoekende manier met leerstof bezig te laten zijn. Momenteel wordt het TASC-model breder ingezet in onderwijsleersituaties waarbij onderzoekend gedrag gestructureerd ingezet wordt.
Het TASC-model wordt gebruikt om onafhankelijk en creatief denken te ontwikkelen.
Kijk voor meer informatie bij het artikel 'TASC-model - uitleg en gebruik'.
Laatst geactualiseerd op 28 november 2022
Gerelateerd
Onderwijsboeken

Op de schouders van reuzen
De hersenen op de beste manier aanspreken is voor leerkrachten dagelijks werk.
Uitgeverij Ten Brink
Uitgeverij Ten Brink


Lapbook maken - Een creatieve verrijkingsopdracht.
Arja Kerpel

Taxonomie van bloom - uitleg denkvaardigheden
Machiel Karels

TASC-model - uitleg en gebruik
Machiel Karels

Oei, dat weet ik niet, laten we het samen onderzoeken
Martine Blonk - Meulenkamp

Verrijking bij thema's in de kleuterklas
Martine Blonk - Meulenkamp

Omix Webtalks met Adjiedj Bakas - De onderwijsinrichting van morgen
redactie

Activerend onderwijs in een video van één minuut uitgelegd
redactie

Omix Webtalks met Ben Tiggelaar - Leiderschap en verandering in het onderwijs.
redactie

Wat zijn effecten van klassenverkleining in het voortgezet onderwijs?

Stimuleert onderzoekend leren bij vmbo-t-leerlingen leren samenwerken en communiceren?

Welke competenties zijn nodig voor begeleiders in hybride leeromgevingen?

Leidt eigenaarschap tot betere leerprestaties?

Hoe bevorder je zelfsturing van laagopgeleide nt2-leerlingen?

Is bewegend leren effectief bij spelling?

Hoe effectief is projectmatig werken in de bovenbouw?

Wat moet een docent kennen van de rekendidactiek wil hij effectief lesgeven?

Kunnen geschiedenislessen historisch tijdsbesef versterken?

Welke vakdidactiek economie draagt bij aan strategisch inzicht?

Zelfbeoordeling en zelfregulatie bij het leren problemen op te lossen

Het nieuwe leren in het basisonderwijs
[extra-breed-algemeen-kolom2]