Auteurs
Albert de Boer Alex de Bruijn Angela Kouwenhoven Anna Bosman Anton Horeweg Arjan Clijsen Bas ter Avest Bea Pompert Casper Hulshof Ceciel Borghouts Dick van der Wateren Dirk van der Wulp Dolf Janson Elena Carmona van Loon Eleonoor van Gerven Erna Brummel Eveline van Baalen Ewald Vervaet Filip Dochy Gerard Melis Gerdineke van Silfhout Gert Biesta Guus Geisen Harm Klifman Harry van de Pol Hélène van Oudheusden Henk Galenkamp Henk Sissing Herman Kolthof Ivo Mijland Jan Jutten Jelte van der Kooi Joop Stroes Jos Cöp Karen Heij Karin van de Mortel Kees van Overveld Lia Voerman Lia Voerman en Frans Faber Luc Stevens Marcel Schmeier Marcel van Herpen Marjoke Hinnen Marjolein Zwik Marléone Goudswaard Martie de Pater Menno van Hasselt Michel Verdoorn Miriam de Heer Naomi Mertens Noëlle Pameijer Paul Filipiak Peter de Vries Peter de Vries Peter Mol René Leverink Robert-jan Simons Ronald Dulmers Sieneke Goorhuis Sonja de Lange Sylvia Peters Tanja van Beukering Teije de Vos Tijl Rood Ton van der Valk Wendy Brasz en Myra den Haan Wijnand Gijzen Wilfred Rubens Willem de Jong Yvonne van Sark
Gastauteurs
Anke de Boer Anne van Hees Arnold Jonk Bob van der Meer Ernst van Grol Gert de Graaf Hanne Touw Hanno van Keulen Hans van Rijn Inge Verstraete Ingrid van Essen Jacqueline Visser Job van Velsen Joep Derkx Joris Spekle Lex Hupe Lisanne van Nijnatten Louise Berkhout Maarten Massink Marion van Olst Monique Baard Nina Boswinkel Pepijn Dousi Peter Ruit Pieter Snel Sandra Koot Sanne van den Hoek Terry van de Beek Vera Meewis
Auteurs opinie
Laura Batstra Rijk van Ommeren Steven Pont
Redactie
Annemieke Top Arja Kerpel Bas van Dijk Helèn de Jong Korstiaan Karels Machiel Karels Marleen Legemaat

 

Ewald Vervaet

Ontwikkelingspsycholoog en docent

Website: Stichting Histos
LinkedIn profiel Ewald Vervaet

Ontwikkelingspsycholoog en docent

Ewald Vervaet onderzoekt de psychologische ontwikkeling bij jonge kinderen, vooral de ontwikkeling van het lezen, schrijven en rekenen in de onderbouw van het basisonderwijs.

Hij was docent aan verschillende instellingen, onder meer aan Academie Gradatim en enkele volksuniversiteiten (Amsterdam en Rotterdam), maar geeft vanaf 2015 eerst en vooral cursussen en lezingen op het gebied van leesrijpheid.

Ewald Vervaet is auteur van de volgende boeken:
- Groeienderwijs - psychologie van 0 tot 3 jaar
- Naar School; psychologie van 3 tot 8
- Het raadsel intelligentie
- Handleiding en werkboek bij 'Klank- en vormspel' (met Germa van Dijk) (http://stichtinghistos.nl/ontdekkend-leren-lezen/klank-en-vormspel)
- Handleiding en werkboek bij de leeslijn 'Zo ontdek ik het lezen!', deel 1 (http://stichtinghistos.nl/ontdekkend-leren-lezen/zo-ontdek-ik-het-lezen-deel-1)
- Handleiding en werkboek bij de leeslijn 'Zo ontdek ik het lezen!', deel 2 (http://stichtinghistos.nl/ontdekkend-leren-lezen/zo-ontdek-ik-het-lezen-deel-2)
- Basisonderwijs zonder basis / Basisonderwijs met basis (http://www.ontdekkendlerenlezen.nl/public/user/files/inkijkexemplaar_5_7-16.pdf)

Ewald beschouwt 'erfelijkheid' en 'omgeving' als noodzakelijke voorwaarden voor een goede psychologische ontwikkeling. Echter de gelegenheid die je kind krijgt om zichzelf, jou en de wereld van binnenuit te ontdekken, zijn doorslaggevend.

Ewald Vervaet heeft expertise over de ontwikkeling van het kind op gebied van sociale omgang, naar peuterspeelzaal of school gaan, leren lezen en meer op psychologisch gebied.

Websites: Stichting Histos en http://ontdekkendleren.nl/

Ewald Vervaet



Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.