Onderwijsinrichting

Onderwijsinrichting is een belangrijke factor voor de kwaliteit van het onderwijs. Het gaat over de wijze waarop het onderwijs en lesgeven zijn vormgegeven en hoe dit in de school is georganiseerd.
De inrichting van het onderwijs is gericht op het primaire proces: het leren van de leerlingen en de interactie tussen leerlingen en leraren. De rol van de schoolleider is gericht op de ontwikkeling van leerlingen. Hij neemt beslissingen over de lesmethodes, de groepering van leerlingen en de interactie tussen leraren en leerlingen, daarbij rekening houdend met de visie van de school.

 

Gerelateerd

Congres
Lesgeven in een combinatiegroep
Lesgeven in een combinatiegroep
Tips en handvatten voor een succesvolle combinatieklas
Medilex Onderwijs 
Kleine klassen hebben voordelen
Klein is fijn - Waarom kleine klassen beter werken dan grote.
Ruben du Burck
Klassenmanagement
Klassenmanagement - welke leerkrachtvaardigheden zijn belangrijk?
Arja Kerpel
Bedrijfsvoering in het basis- en voortgezet onderwijs
redactie
Brede school
Brede school - Top tien kenmerken van brede scholen
Job van Velsen
Klaslokaal, afleiding, invloed van kleuren
De vergeten variabele: het klaslokaal
Ruben du Burck
Executieve functies in de klas
Executieve functies in de klas - praktische gids voor leerkrachten
Arja Kerpel
Spelen in uitdagende hoeken
Spelen in uitdagende hoeken
Marleen Legemaat
Lessen in orde
Lessen in orde - Handboek voor de onderwijspraktijk
Marleen Legemaat


Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

Onderwijsachterstanden en leervertraging door corona
Onderwijsachterstand of leervertraging? Welke term gebruik je wanneer?
Effect van inrichting van schoolgebouw
Wat is het effect van de inrichting van schoolgebouwen?
Effectieve aanpak zwakke basisscholen
Hoe help je zwakke basisscholen verder?
Principes dalton en freinetonderwijs bruikbaar volwassenonderwijs
Welke principes van het dalton- en freinetonderwijs zijn inzetbaar bij volwasseneducatie?
Kleuters activiteiten vaardigheden leerkrachten
Kleuters die wel kunnen maar niet willen, hoe ga je daar mee om?
Praktijksimulaties ontwerpen op mbo
Hoe ontwerp je effectieve praktijksimulaties voor het mbo?
Leerprestaties in het vo in grotere klassen met of zonder klassenassistent
Beter grote klas met of kleine klas zonder klassenassistent?
Effectieve methoden in het omgaan met culturele diversiteit
Hoe ga je om met culturele diversiteit bij politiek gevoelige onderwerpen?
Combinatie groep drie 1/2 of 4/5
Welke keuzes zijn het beste als het om combineren van klassen gaat?
Effect van vakinhoudelijke aankleding van mbo-klaslokaal
Een mbo-lokaal vakinhoudelijk aankleden: wat is het effect?
Ouderlijk opleidingsniveau
Ouderlijk opleidingsniveau en onderwijsachterstanden van kinderen
Samenstelling klas
Samenstelling van de klas en cognitieve en sociaal-emotionele uitkomsten
[extra-breed-algemeen-kolom2]





Inschrijven nieuwsbrief

combinatieklas
freinet onderwijs
klasinrichting
leerplein
schaduwonderwijs
schoolplan

 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest