Sectievoorzitter

Een sectievoorzitter is het hoofd van een vakgroep of groep collega’s binnen een team. De sectievoorzitter bevordert de professionele cultuur en het vakmanschap binnen de sectie. Resultaten worden structureel geanalyseerd en er wordt actie ondernomen als resultaten tegenvallen. De sectievoorzitter streeft naar een open en veilige cultuur binnen de sectie waardoor reflectie en feedback mogelijk is. Bij conflicten binnen de sectie bemiddelt de sectievoorzitter.

In het voortgezet of middelbaar onderwijs is de sectievoorzitter als hoofd van een vakgroep degene die de contacten onderhoudt tussen schoolleiding en vakgroep. De sectievoorzitter zorgt ervoor dat de verschillende docenten de juiste stof behandelen en op gelijk niveau toetsen.

 

Gerelateerd

adviestraject
Visie? Naar buiten met je team!
Visie? Naar buiten met je team!
Dag op de hei: visie bepalen en teamontwikkeling in één.
Wij-leren.nl schoolontwikkeling 
Masterclass
Verandermanagement
Verandermanagement
Je collega's meekrijgen in verandering
Medilex Onderwijs 
Professionalisering
Leraar die zichzelf ontwikkelt: professionalisering onderwijs.
Luc Stevens
Programma LeerKracht
Programma LeerKracht doorbreekt eilandjescultuur
Annemieke Top
Teamleren
Teamleren in een lerende school: samen werken aan beter onderwijs
Jan Jutten


Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

Hoe wordt de mens gevormd door zijn tribe? Tjipcast 035
Hoe wordt de mens gevormd door zijn tribe? Tjipcast 035
redactie
Roos van Leary in een video van één minuut uitgelegd
Roos van Leary in een video van één minuut uitgelegd
redactie
Professionalisering van schoolleiders vo
Maakt professionalisering van schoolleiders onderwijs echt beter?
Bevordering van professionele ontwikkeling bij collega-docenten
Hebben teacher leaders effect?
Kijkwijzer voor leraren
Kijkwijzers, hoe helpend zijn ze voor leraren?
Feedback om docenten te motiveren
Hoe kan feedback docenten motiveren om te professionaliseren?
Schoolleidersopleidingen bijdrage aan kwaliteit
Functioneren schoolleiders beter na een schoolleidersopleiding?
Co-teaching en vaardigheden van de leraar
Wat kan een ambulant begeleider betekenen voor een leerkracht?
Theorie als bijdrage aan positief klasklimaat
Helpt theorie bij het vormen van een positief klasklimaat?
Zelfregie van leraren op professionele ontwikkeling
Welke zelfregie hebben leraren op hun professionele ontwikkeling?
Tools voor het versterken van pedagogische relatie
Welke tools zijn er om docenten te versterken in hun gedragsrepertoire?
Stoeien goed voor ontwikkeling?
Heeft stoeien op school altijd een positief effect op kinderen?
HRM schoolprestaties
Human Resource Management (HRM) en schoolprestaties
[extra-breed-algemeen-kolom2]







Inschrijven nieuwsbrief

collegiale consultatie
roos van leary
schoolleider

 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest