Verbetering van de prestaties van vwo-leerlingen op academische synthesistaken met ‘Level up Instructions & Feedback Tool’ (LIFT)

Geplaatst op 1 juni 2016

Een synthesistaak combineert lezen en schrijven en doet een groot beroep op de hogere-ordevaardigheden van vwo-leerlingen. Eerder onderzoek heeft kennis opgeleverd over de elementen in het schrijfproces die samenhangen met een goed eindresultaat en een hoge leeropbrengst, en over effectieve instructie hierin. Deze kennis gebruiken de onderzoekers om een ‘Level up Instructions & Feedback Tool’ (LIFT) te ontwikkelen en te testen. LIFT voorziet in voortgangsfeedback tijdens het leerproces en adaptieve instructie.

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!

Details van het onderzoek

  
NWO-projectnummer:  405-14-301
Titel onderzoeksproject:  LIFT. Improving pre-university students? performance in academic synthesis tasks with Level up Instructions & Feedback Tool (LIFT)
Looptijd:01-09-2015 tot 31-08-2020

Projectleider(s)

Naam Instelling E-mail
Prof. dr. G.C.W. Rijlaarsdam Universiteit van Amsterdam G.C.W.Rijlaarsdam@uva.nl

Relevante links(s)

[Bron: Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO)]

Wij-leren.nl Academie

Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerd

Executieve functies in een video van één minuut uitgelegd
Executieve functies in een video van één minuut uitgelegd
redactie
[extra-breed-algemeen-kolom2]



cognitieve ontwikkeling
executieve functies

 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest