Nieuwsgierigheid in computergames
Geplaatst op 1 juni 2016
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Details van het onderzoek
NWO-projectnummer: | 411-10-902 |
Titel onderzoeksproject: | Curiosity in games |
Looptijd: | 01-10-2011 tot 01-10-2015 |
Projectleider(s)
Naam | Instelling | |
---|---|---|
Prof. dr. A.J.M. de Jong | Universiteit Twente | a.j.m.dejong@utwente.nl |
Gerelateerde projecten
- 411-10-900 Gebruik van computergames bij wiskunde in het beroepsonderwijs
- 411-10-901 Gebruik van computergames bij wiskunde in beroepsonderwijs: reflectie
[Bron: Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO)]
Gerelateerd

ICT kennis leerlingen praktijkonderwijs
redactie

Hoe verbeter je de effectiviteit van ICT-inzet in het primair onderwijs?

Wat doen digitale middelen met de aandacht en concentratie?

Goede informatie vinden: welke competenties zijn nodig?

Digitaal of schriftelijk toetsen: maakt het uit?

Hoe effectief zijn robots in het onderwijs?

Hoe ontwikkel je digitale geletterdheid in het praktijkonderwijs?

Hoe ontwikkel je ict-competenties bij leraren?

Welke ICT-vaardigheden zijn nodig voor leerlingen van het praktijkonderwijs?

Hebben geanimeerde prentenboeken effect op risicoleerlingen?

Zijn Augmented Reality en Virtual Reality in het basisonderwijs effectief?

Effecten van een digitaal leermiddel bij het leren lezen

Gebruik game Interactieve Fictie (IF) in het taalonderwijs

Leesvaardig door digitale leeskilometers in groep 3: Differentiatie door inzet van ICT

Terugkijken met een tablet: De opbrengsten van de digitale gymles

Gebruik van animaties in basisonderwijs
[extra-breed-algemeen-kolom2]