Jaap Versfelt
Initiatiefnemer en leider van stichting leerKRACHT
Website: stichting leerKRACHT
LinkedIn profiel Jaap Versfelt
Jaap Versfelt is initiatiefnemer van Stichting leerKRACHT.
Deze stichting is in 2012 opgericht met als doel om in het Nederlands onderwijs een cultuur van 'elke dag samen een beetje beter' te creëren. Omdat zo'n cultuur - waarin leraren van elkaar leren en samen met hun leerlingen het onderwijs verbeteren - dé sleutel is tot beter onderwijs.
Loopbaan
Tijdens zijn loopbaan als partner bij McKinsey raakte hij onder de indruk van de verhalen van zijn vier zonen. Over wat zij meemaakten op school. Verhalen over geweldige leraren maar ook over saaie lessen. En - als hij doorvroeg - nooit over leraren die bij elkaar op bezoek kwamen of schoolleiders die klassen bezochten.
Hij nam ontslag en startte als voltijds vrijwilliger in het onderwijs wat uitliep op de oprichting van stichting leerKRACHT.
Concept
Contact
Kom naar onze website en schrijf je in op een (online) bijeenkomst op een leerKRACHT-school of een informatief webinar. Leraren die met leerKRACHT werken, vertellen wat zij ervaren en waarom ze het jou ook gunnen.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Artikelen van deze auteur
![Efficiënt werken in het onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/efficient-werken-tijd-energie-100.jpg)
![Schoolontwikkeling, ambities naar doelen](https://wij-leren.nl/images/iconen/schoolontwikkeling-ambities-kansengelijkheid-100.jpg)
![Onderzoekscultuur op school](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderzoekscultuur-op-school-100.jpg)
![Drie instrumenten voor burgerschapsvorming](https://wij-leren.nl/images/iconen/burgerschapsvorming-drie-instrumenten-100.jpg)
![Wat is beeldcoaching?](https://wij-leren.nl/images/iconen/wat-is-beeldcoaching-100.jpg)
![leerKRACHT bij IKC](https://wij-leren.nl/images/iconen/samenwerking-ikc-methode-leerkracht-100.jpg)
![Kansenongelijkheid in het onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/kansenongelijkheid-in-het-onderwijs-100.jpg)
![Bewezen effectieve interventies](https://wij-leren.nl/images/iconen/evidence-informed-werken-onderwijs-100.jpg)
![Hoe je het NPO inzet om leerachterstanden te beperken met beperkte capaciteit](https://wij-leren.nl/images/iconen/maximaal-effect-in-onderwijs-100.jpg)
![Laat de professionele leergemeenschap slagen](https://wij-leren.nl/images/iconen/professionele-leergemeenschap-verbetercultuur-100.jpg)
![Lean werken in het onderwijs: hoe doe je dat?](https://wij-leren.nl/images/iconen/lean-in-het-onderwijs-100.jpg)
![Het waarom en het hoe van veranderen](https://wij-leren.nl/images/iconen/aan-de-slag-met-onderwijsvernieuwing-100.jpg)
![4 manieren om feedback van leerlingen op te halen](https://wij-leren.nl/images/iconen/feedback-van-leerlingen-100.jpg)
![De noodzaak van een teamcoach om als team doelen te behalen](https://wij-leren.nl/images/iconen/werken-met-teacher-leadership-100.jpg)
![Vier instrumenten om classroom te 'flippen'](https://wij-leren.nl/images/iconen/flipping-the-classroom-instrumenten-100.jpg)
![Werkend schoolplan](https://wij-leren.nl/images/iconen/schoolplan-valkuil-hanteerbaar-100.jpg)
![Feedback geven en ontvangen](https://wij-leren.nl/images/iconen/feedback-geven-lesbezoek-team-100.jpg)
![Motivatie vergroten leerlingen](https://wij-leren.nl/images/iconen/motivatie-vergroten-leerlingarena-verbeterbord-100.jpg)
![Werken met verbeterborden](https://wij-leren.nl/images/iconen/scrum-agile-lean-verbeterbord-werkplezier-100.jpg)
![Tips tegen werkdruk](https://wij-leren.nl/images/iconen/werkdruk-verspilling-controle-verbeterbord-tips-100.jpg)