Algemeen
Home Workshop of training Wij-leren.nl Academie Perslijst Volgen van wij-leren.nl Website van het jaar Zoeken op wij-leren.nl
Over wij-leren.nl
Doel wij-leren Wie zijn wij Contact Persbericht
Auteurs
Richtlijnen kopij Voorwaarden Auteursrecht wij-leren.nl
Zakelijk
Adverteren Banners Copyright Disclaimer
Nieuwsbrief
Nieuwsbrief 2017 - 9 - 29 Nieuwsbrief 2017 - 9 - 11 Nieuwsbrief 2017 - 7 - 11 Nieuwsbrief 2017 - 6 - 19 Nieuwsbrief 2017 - 6 - 5 Nieuwsbrief 2017 - 5 - 17 Nieuwsbrief 2017 - 4 - 20 Nieuwsbrief 2017 - 4 - 5 Nieuwsbrief 2017 - 3 - 18 Nieuwsbrief 2017 - 3 - 2 Nieuwsbrief 2017 - 2 - 16 Nieuwsbrief 2017 - 2 - 3 Nieuwsbrief 2017 - 1 - 30 Nieuwsbrief 2017 - 1 - 20 Nieuwsbrief 2016 - 12 - 19 Nieuwsbrief 2016 - 12 - 2 Nieuwsbrief 2016 - 11 - 15 Nieuwsbrief 2016 - 10 - 31 Nieuwsbrief 2016 - 10 - 12 Nieuwsbrief 2016 - 9 - 30 Nieuwsbrief 2016 - 9 - 15 Nieuwsbrief 2016 - 7 - 1 Nieuwsbrief 2016 - 6 - 17 Nieuwsbrief 2016 - 6 - 1 Nieuwsbrief 2016 - 5 - 13 Nieuwsbrief 2016 - 4 - 15 Nieuwsbrief 2016 - 4 - 1 Nieuwsbrief 2016 - 3 - 14 Nieuwsbrief 2016 - 3 - 1 Nieuwsbrief 2016 - 2 - 15 Nieuwsbrief 2016 - 1a Nieuwsbrief 2016 - 1 Nieuwsbrief 2015 - 12b Nieuwsbrief 2015 - 12 Nieuwsbrief 2015 - 11 Nieuwsbrief 2015 - 10a Nieuwsbrief 2015 - 10 Nieuwsbrief 2015 - 9a Nieuwsbrief 2015 - 9 Nieuwsbrief 2015 - 8 Nieuwsbrief 2015 - 7 Nieuwsbrief 2015 - 6 Nieuwsbrief 2015 - 5 Nieuwsbrief 2015 - 4 Nieuwsbrief 2015 - 3b Nieuwsbrief 2015 - 3a Nieuwsbrief 2015 - 3 Nieuwsbrief 2015 - 2 Nieuwsbrief 2015 - 1 Nieuwsbrief 2014 - 11b Nieuwsbrief 2014 - 11 a Nieuwsbrief 2014 - 10 Nieuwsbrief 2014 - 9 Nieuwsbrief 2014 - 8 Nieuwsbrief 2014 - 7 Nieuwsbrief 2014 - 5 Nieuwsbrief 2014 - 4 Nieuwsbrief 2014 - 3 Nieuwsbrief 2014 - 2 Nieuwsbrief 2014 - 1 Nieuwsbrief 2013 - 12 Nieuwsbrief 2013 - 11 Nieuwsbrief 2013 - 10 Nieuwsbrief 2013 - 9
Nieuwe boeken
Nieuwe boeken 09-2016 Nieuwe boeken 01-2017 Nieuwe boeken 04-2017 Nieuwe boeken 10-2017 Nieuwe boeken 11-2016 Nieuwe boeken 06-2017
Verder kijken
Schoolfotografie NOT 2015 Technisch meubilair Vacatures onderwijs

 

Persbericht - Digitaal kennisplatform voor het basisonderwijs

PERSBERICHT

Digitaal kennisplatform voor het basisonderwijs

EDE, 26 maart 2013 – Een groep onderwijsdeskundigen heeft de krachten gebundeld op de website wij-leren.nl: een nieuw digitaal platform voor de professional in het basisonderwijs.

Wat is wij-leren.nl?

Wij-leren.nl is een digitaal platform waar alle huidige kennis over het basisonderwijs te vinden is, geschreven door een selecte groep onderwijskundigen, onderzoekers en psychologen.

Hoe werkt het?

Handelingsgericht werken, passend onderwijs, concentratieproblemen – de begrippenbibliotheek legt bezoekers binnen een minuut de betekenis uit. Via een slim systeem van verwijzingen worden de begrippen gekoppeld aan korte of uitvoerige artikelen, verdieping en opiniestukken.

Waarom wij-leren.nl?

Informatie is er genoeg op internet. Lang niet altijd is deze betrouwbaar, of ze is versnipperd. Wij-leren.nl gaat uit van de filosofie: wij leren in samenhang. “Het gaat erom dat de beschikbare kennis over het basisonderwijs in een zinvolle context wordt gepresenteerd”, licht initiatiefnemer Machiel Karels het project toe. ‘’Doordat gebruikers onderwijskundige ontwikkelingen in hun context te zien, worden ze niet zo geleefd door hypes. Je ziet onderlinge verbanden, zodat je beter de relevantie van een ontwikkeling kunt beoordelen.’’

Wie werken er mee?

Het wij-leren-team wordt gevormd door Machiel Karels (projectleider), Arja Kerpel (tekstschrijver, leerkracht) en Bas van Dijk (tekstschrijver, adviseur). De bijdragen zijn geschreven door een groeiende groep onderwijskundigen, onder wie Luc Stevens, Noëlle Pameijer, Anna Bosman en Peter de Vries.

Welke ambitie heeft wij-leren.nl?

Wij-leren.nl wil zich ontwikkelen tot een podium waar onderwijsdeskundigen met elkaar in discussie gaan. Als onderwijskundig accountmanager bij ParnasSys constateerde Karels in het veld de behoefte aan een plek waar de kennis bij elkaar komt. ‘’De groei die ik voor me zie, ligt vooral op het gebied van opinie. Doordat mensen op wij-leren.nl kunnen inloggen met hun LinkedIn account, is in één oogopslag zichtbaar wie met welke deskundigheid iets zegt. Dat geeft de informatie een heel ander gewicht dan als je anoniem op een website wat roept. De opinieartikelen op wij-leren.nl zijn ingebed in de begrippenbibliotheek en de verdiepende artikelen die op de website voorhanden zijn. Zo zal een discussie minder snel eenzijdig worden, omdat beweringen of woorden gelijk gecheckt kunnen worden. Ook blijven de discussies vindbaar, en zakken niet weg achter allerlei nieuwe discussies, zoals je op veel fora ziet gebeuren. Wij-leren.nl wil een kennisplatform zijn voor kwaliteit en betrouwbaarheid.’’

Gerelateerd

Contact
Contact
redactie
Banners
Banners voor wij-leren.nl
redactie

Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
[extra-breed-algemeen-kolom2]

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.