Ton Mooij
Emeritus bijzonder hoogleraar OU, was manager en onderwijsonderzoeker bij Radboud Universiteit
Website: Radboud Universiteit (ITS)
LinkedIn profiel Ton Mooij
Ton Mooij was bijzonder hoogleraar aan de Open Universiteit (Heerlen) en manager en onderwijsonderzoeker in het Instituut voor Toegepaste Sociale wetenschappen (Radboud Universiteit, Nijmegen).
Onderwerpen:
- hoogbegaafdheid en ondervangen van gedwongen onderpresteren in school;
- vergroten van veiligheid op school;
- curriculumontwikkeling via onderwijstechnologie;
- multiniveau schoolinnovatie en effecten;
- ‘Optimaliserend Onderwijs’ voor elke leerling.
Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!
Artikelen van deze auteur
![Waarom het reguliere onderwijs systematische valkuilen bevat](https://wij-leren.nl/images/iconen/preventie-schoolproblemen-reguliere-onderwijsorganisatie-1-100.jpg)
Preventie van schoolproblemen (1) - Reguliere onderwijsorganisatie en schoolproblemen
Ton Mooij
![Leestips en referenties bij serie Preventie van schoolproblemen](https://wij-leren.nl/images/iconen/preventie-schoolproblemen-leestips-referenties-4-100.jpg)
Preventie van schoolproblemen (4) - Leestips en referenties
Ton Mooij
![Een ontwerp van Optimaliserend Onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/preventie-schoolproblemen-criteria-kenmerken-optimaliserend-onderwijs-2-100.jpg)
Preventie van schoolproblemen (2) - Criteria en kenmerken van Optimaliserend onderwijs
Ton Mooij
![Praktijkvoorbeelden bij het voorkomen van schoolproblemen](https://wij-leren.nl/images/iconen/preventie-schoolproblemen-praktijkvoorbeelden-3-100.jpg)
Preventie van schoolproblemen (3) Praktijkvoorbeelden
Ton Mooij
![Gelijke onderwijskansen realiseren](https://wij-leren.nl/images/iconen/gelijke-onderwijskansen-realiseren-100.jpg)
Gelijke onderwijskansen realiseren
Ton Mooij
![Doorlopende leerprocessen en verantwoorde zelfregulatie](https://wij-leren.nl/images/iconen/doorlopende-leerprocessen-verantwoorde-zelfregulatie-100.jpg)
Optimaliserend Onderwijs (2). Doorlopende leerprocessen en verantwoorde zelfregulatie
Ton Mooij
![landelijk kerncurriculum, vrij schoolcurriculum](https://wij-leren.nl/images/iconen/landelijk-kerncurriculum-vrij-schoolcurriculum-100.jpg)
Optimaliserend Onderwijs (1) Beperkt landelijk kerncurriculum en vrij schoolcurriculum
Ton Mooij
![Onderwijskwaliteit hoogbegaafde leerlingen](https://wij-leren.nl/images/iconen/onderwijskwaliteit-hoogbegaafde-leerlingen-100.jpg)
Onderwijskwaliteit, ook voor (hoog)begaafde leerlingen
Ton Mooij
![Kenmerken van optimaliserend onderwijs](https://wij-leren.nl/images/iconen/optimaliserend-onderwijs-kansengelijkheid-100.jpg)
Kenmerken van Optimaliserend Onderwijs
Ton Mooij
![Schaf leerstofjaarklas af](https://wij-leren.nl/images/iconen/schaf-leerstofjaarklas-af-100.jpg)
Schaf leerstofjaarklas af!
Ton Mooij
[extra-breed-algemeen-kolom2]