Rens Gresnigt

Docent, Consultant, Onderzoeker

Website: Fontys University
LinkedIn profiel Rens Gresnigt

Rens is werkzaam geweest als eerstegraads docent in het voortgezet onderwijs (Biologie, ANW). Vervolgens is hij als lerarenopleider en onderzoeker gaan werken bij Fontys Hogescholen te Sittard aan  de Nieuwste Pabo. Als onderdeel van zijn werk was hij projectleider van het ‘Door Nieuwsgierigheid Leren/Durch Neugier Lernen’ project en voerde hij een promotie onderzoek uit naar het integreren van Wetenschap & Technologie met andere vakken in het primair onderwijs (Technische Universiteit van Eindhoven).

Zijn proefschrift over curriculum integratie rondde hij af in 2018. Sindsdien is hij werkzaam bij Dienst Onderwijs & Onderzoek (onder andere op het gebied van flexibilisering in het Hoger onderwijs), de Master Leren en Innoveren en de Master Toetsdeskundige.

Voor een aantal (vak)publicaties over zijn proefschrift zie: https://www.linkedin.com/in/RensGresnigt
 


Artikelen van deze auteur

Hybride leeromgeving (3): het ontwerp
Hybride leeromgeving (3): het ontwerp
Rens Gresnigt
Hybride leeromgeving (2): onderwijsvisie en leerinhoud
Hybride leeromgeving (2): de onderwijsvisie
Rens Gresnigt
Hybride leeromgeving (1): kernelementen en rolverdeling
Hybride leeromgeving (1): over de grens tussen werk en school
Rens Gresnigt
Vakintegratie en leerkracht competenties
Vakintegratie 3 - Welke competenties vraagt het van een leerkracht?
Rens Gresnigt
Vakintegratie; verschillende vormen om kennis te verbinden -een
Vakintegratie 1 - Welke vormen van integratie zijn er?
Rens Gresnigt
Vakintegratie, didactische aanpak-twee
Vakintegratie 2 - Zoek naar het verbindende principe
Rens Gresnigt


Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

[extra-breed-algemeen-kolom2]



 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest