Kennisplatform
Alles over executieve functies: Leermodules van Emiel van Doorn.

Anna Bosman

Hoogleraar

Website: Radboud Universiteit Nijmegen
LinkedIn profiel Anna Bosman

Anna Bosman

Anna Bosman is hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Haar belangrijkste onderzoeksgebied is lezen, spellen en dyslexie en de ontwikkeling van effectieve spellingmethoden.

In 1987 is Anna afgestudeerd in de psychologische functieleer met als bijvakken mathematische psychologie en orthopedagogiek aan de Katholieke Universiteit (thans Radboud Universiteit) in Nijmegen.

Anna Bosman is in 1994 bij prof. dr. Annette de Groot en prof. dr. Jan Elshout gepromoveerd op een proefschrift over beginnend lezen en spellen aan de Universiteit van Amsterdam.

Het jaar 1995 heeft zij doorgebracht als post-doc onderzoeker in Tempe, Arizona (VS) bij prof. dr. Guy Van Orden.

In januari 1996 keerde Anna terug naar de Radboud Universiteit in Nijmegen. Zij werd aangesteld als wetenschappelijk medewerker bij de sectie Orthopedagogiek van Leren en Ontwikkeling. In 2003 werd zij lid van het Behavioural Science Institute.

In oktober 2007 werd Anna Bosman benoemd tot hoogleraar op de leerstoel 'Dynamiek van leren en ontwikkeling'

Sinds 1 april 2011 is zij directeur van het onderwijs-instituut pedagogische wetenschappen en onderwijskunde van de Radboud Universiteit en verantwoordelijk voor het geboden onderwijs.

Verder kijken

Anna Bosman heeft ook een eigen website met een totaaloverzicht van haar publicaties: Wetenschap is kunst

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!

Dossiers

Uw onderwijskundige kennis blijft op peil door 3500+ artikelen.