Karen Heij

Zelfstandig toetsexpert

Website: Parrhesia onderwijsadvies
LinkedIn profiel Karen Heij

IEP Eindtoets

Karen was tot maart 2016 directeur van bureau ICE, waar zij een belangrijke bijdrage leverde aan de ontwikkeling van de IEP Eindtoets. Karen hierover: "Ik vond al heel lang dat het basisonderwijs gebaat zou zijn bij een andere eindtoets. Toen de politiek besloot het breekijzer in de markt te zetten en meerdere aanbieders gelijke kansen te geven, hebben we die gelegenheid met beide handen aangegrepen."

Karen is van mening dat toetsen leerlingen verder moeten helpen: "Toetsen om leerlingen een goed beeld van zichzelf te laten krijgen. Toetsen om als docent de leerlingen daarna verder te kunnen helpen". In het huidige onderwijs hebben toetsen echter vaker de bedoeling de leerlingen af te rekenen.

Toetsontwikkelaar

Ruim 20 jaar is Karen als toetsontwikkelaar betrokken bij formatieve en summatieve toetsing.

Momenteel is Karen zelfstandig toetsexpert. Vanuit die functie werkt zij verder aan daadwerkelijk formatieve toetsing.

 

Karen is co-auteur van twee boeken: 'Schrijven in eenvoudig Nederlands' en 'De grondwet in eenvoudig Nederlands'.

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!


Artikelen van deze auteur

Belang van een goed beoordelingsmodel
Het belang van een goed beoordelingsmodel
Karen Heij
Feedback je wijzer
Feedback je wijzer!
Karen Heij
Adaptief toetsen: een droombeeld?
Soms nuttig, soms niet: Adaptief toetsen genuanceerd
Karen Heij
Red de taal van de toetsenmaker!
Red de taal van de toetsenmaker!
Karen Heij
Toetsing inzetten voor kansengelijkheid
Selecteren: we willen het niet, maar we doen het voortdurend
Karen Heij
Hoe de eindtoets het curriculum en het onderwijsmodel bepaalt
Toetsing in het basisonderwijs: nuttig of belemmerend?
Karen Heij
Karen Heij
Karen Heij - zelfstandig toetsexpert
Karen Heij
DTT niet formatief
Wat kunnen we met de Diagnostische Tussentijdse Toets?
Karen Heij
Cesuur
Waar ligt de cesuur? Vier experts over grens tussen voldoende/onvoldoende
Karen Heij


Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

[extra-breed-algemeen-kolom2]



 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest