Dominique Sluijsmans

Onderzoeker, adviseur en spreker

Website: https://sluijsmans.net
LinkedIn profiel Dominique Sluijsmans

Als gepromoveerd onderwijskundige ben ik sinds 1997 actief op het terrein van onderwijsontwerp, met bijzondere aandacht voor toetsen en beoordelen. Daarbij ben ik vooral geïnteresseerd in de waarde die toetsing kan hebben voor de ontwikkeling van leerlingen en studenten.

Op dit moment ben ik lector Professioneel Beoordelen bij Zuyd Hogeschool en werk ik als zefstandige.

In mijn werk heb ik al met vele mensen mogen samenwerken binnen verschillende onderwijssectoren. Ik haal energie uit het werken met scholen en opleidingen waar men als team en met een kritische blik met mij hun curriculum en de wijze van toetsing onder de loep willen nemen.

Mijn ervaring als zowel onderzoeker, adviseur en spreker helpt mij om research-informed te werken, zonder de specifieke context van een school of opleiding en de daar ervaren vraagstukken uit het oog te verliezen.

Daarnaast werk ik graag in omgevingen waar voldoende rust en ruimte is aan goed onderwijs te werken, omdat deze ruimte en rust de kans op een duurzaam resultaat optimaliseert.

 

 

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!


Artikelen van deze auteur

Tien lessen over formatief evalueren (8 t/m 10)
Neem formatief niet te snel voor lief: tien lessen van Dylan Wiliam (8 t/m 10)
Dominique Sluijsmans
Tien lessen over formatief evalueren (1 t/m 4)
Neem formatief niet te snel voor lief: tien lessen van Dylan Wiliam (1 t/m 4)
Dominique Sluijsmans
Tien lessen over formatief evalueren (5 t/m 7)
Neem formatief niet te snel voor lief: tien lessen van Dylan Wiliam (5 t/m 7)
Dominique Sluijsmans
Summatieve toetsing op weg naar zelfstandigheid
De plek van summatieve toetsing op de weg naar zelfstandigheid
Dominique Sluijsmans
toetsing kans om te leren
Toetsing als kans om te leren - interview
Dominique Sluijsmans
Formatief evalueren waarom belangrijk
Wat is formatief evalueren en waarom is het belangrijk voor leren? (1)
Dominique Sluijsmans
Toetsing als kans voor leren - Intro
Toetsing als kans voor leren - Intro
Dominique Sluijsmans
Formatief evalueren organiseren effecten
Hoe organiseer je formatief evalueren en wat is het effect? (2)
Dominique Sluijsmans
Formatief leren en de implementatie daarvan
Wat vraagt formatief van (teams van) leraren? (3)
Dominique Sluijsmans
toetsing als motor voor leren en succeservaringen
Toetsing als motor voor leren: naar succeservaringen voor alle leerlingen
Dominique Sluijsmans
formatief toetsen didactisch handelen
Formatief toetsen in relatie tot didactisch handelen
Dominique Sluijsmans

Wij-leren.nl Academie

Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

[extra-breed-algemeen-kolom2]



 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest