Kennisplatform
Alles over executieve functies: Leermodules van Emiel van Doorn.

Marjoke Hinnen

Adviseur/docent

Website: ViaJezelf
LinkedIn profiel Marjoke Hinnen

Marjoke Hinnen

Zelfsturing en gepersonaliseerd leren en werken

Marjoke Hinnen is zelfstandig adviseur en docent bij ViaJezelf. Zij adviseert en begeleidt scholen bij het implementeren van een autonomie bevorderende leer- en werkomgeving.

Een autonomie-ondersteunende leeromgeving bevordert en ondersteunt de totstandkoming van autonome motivatie (bij iedereen). Autonome motivatie is essentieel voor:

  • hoge prestaties;
  • het ontwikkelen van meer zelfvertrouwen;
  • minder ziekteverzuim;
  • ervaren van vrijheid;
  • ervaren van competentie;
  • ervaren van verbondenheid.

In deze tijd worden hybride arbeidsrelaties steeds meer de norm. De nadruk op het vinden van je eigen weg én het regelmatig zelf bijsturen tijdens de reis wordt belangrijker.

Mensen denken soms dat het 'soft' is om te sturen op autonome motivatie. Maar nee: één van de belangrijke onderdelen van het sturen op autonome motivatie is het 'high trust high penalty'-principe. Veel vertrouwen gecombineerd met kundige en professionele feedback.

Ervaring

Marjoke heeft een brede ervaring opgedaan in vele sectoren van het onderwijs: praktijk, po, vo, mbo, hbo. Het werken 'in the flow' geeft altijd het beste resultaat en is voor iedereen het leukst.

Laten we de nadruk leggen op maatwerk en uitgaan van vertrouwen, Bildung en dus gepersonaliseerd leren en werken. Wél uiteraard met elkaar.

 

 

 

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!

Dossiers

Uw onderwijskundige kennis blijft op peil door 3500+ artikelen.