John Hattie

Directeur

Website: Universiteit van Melbourne
LinkedIn profiel

John Hattie: een pionier in onderwijsonderzoek

John Hattie, geboren in Nieuw-Zeeland, is een vooraanstaande figuur in de wereld van het onderwijsonderzoek en -beleid. Zijn bijdragen hebben een diepgaande invloed gehad op de manier waarop we kijken naar effectieve onderwijspraktijken.
 
Hattie staat vooral bekend om zijn baanbrekende werk in meta-analyses van onderwijsonderzoek. Door talloze studies te analyseren, heeft hij een schat aan inzichten verzameld over wat werkt en wat minder effectief is in het onderwijs. Dit heeft geresulteerd in zijn bekende "Visible Learning" benadering, waarin hij de impact van verschillende onderwijsinterventies meet.
 
Een van de meest opvallende bijdragen van Hattie is de ontwikkeling van de Hattie-schaal. Deze schaal biedt een gestandaardiseerde maatstaf voor de effectiviteit van diverse onderwijsstrategieën. Het stelt onderwijsprofessionals in staat om evidence-based beslissingen te nemen en hun benaderingen te optimaliseren voor het beste leerresultaat.
 
Als geïnteresseerde in het onderwijs is het waardevol om op de hoogte te zijn van Hattie's werk. Zijn onderzoek heeft niet alleen de discussies in het onderwijsveld aangewakkerd, maar heeft ook concrete handvatten geboden voor leraren, schooldirecteuren en beleidsmakers om het onderwijs te verbeteren.
 
Op dit kennisplatform streven we ernaar om een gemeenschap van onderwijsprofessionals te bouwen die zich bezighouden met evidence-based praktijken. Het verkennen van het werk van John Hattie en het integreren van zijn inzichten in onze benaderingen is een waardevolle stap in de richting van het versterken van ons onderwijslandschap.
 

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!


Artikelen van deze auteur

Wat leerlingen nu leren - afstandsonderwijs
Wat leerlingen nu leren

Wij-leren.nl Academie

Inschrijven nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief



Inschrijven nieuwsbrief

[extra-breed-algemeen-kolom2]



 

Mis geen bijdragen

Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook Volg ons op instagram Volg ons op pinterest