Home
Wij-leren.nl - kennis over onderwijs en scholen
redactie Je onderwijskundige kennis blijft op peil door het volgen van Wij-leren.nl, kennisplatform voor het onderwijs. Met onderwijskundige kennisbank en een helder beschreven begrippenkader.
Workshop of training
Workshop of training - gebruik het netwerk van Wij-leren.nl
redactie U bent op zoek naar een deskundige trainer of onderwijsadviseur? Gebruik het netwerk van Wij-leren.nl om een goede keuze te maken. Wij helpen u graag aan de juiste persoon op de juiste plek.
FAQ
FAQ - Frequently Asked Questions
redactie FAQ - Frequently Asked Questions - antwoorden op veelgestelde vragen aan Wij-leren.nl
Wij-leren.nl Academie
Wij-leren.nl Academie - online assessment onderwijs
redactie Wij-leren.nl Academie - online assessment onderwijs
Perslijst
Perslijst wij-leren.nl
redactie In specifieke gevallen en bij spraakmakende artikelen sturen wij een persbericht uit. Schrijf u in voor de perslijst wanneer u dergelijke persberichten wilt ontvangen.
Volgen van wij-leren.nl
Volgen van wij-leren.nl
redactie Volgen van wij-leren.nl - Uw onderwijskundige kennis blijft op peil door het volgen van wij-leren.nl. Wij-leren.nl op Facebook, Twitter, Linkedin en Nieuwsbrief.
Website van het jaar
Website van het jaar 2014 - 5e plaats voor Wij-leren.nl
redactie Wij-leren.nl is als 5e geŽindigd bij de verkiezing van de website van het jaar 2014! Hartelijk dank voor uw stem! Met name de mate waarin bezoekers de site aanbevelen springt er uit.
Zoeken op wij-leren.nl
redactie
Doel wij-leren
Wij leren in samenhang - kennis over onderwijs en scholen
redactie Een goede leerkracht werkt op school vanuit visie. Daarvoor moet er wel kennis zijn. Kennis van onderwijs ontwikkelingen en in te zetten middelen.
Wie zijn wij
Wie zijn wij
redactie Het wij-leren-team wordt gevormd door Machiel Karels (projectleider), Arja Kerpel (tekstschrijver), Korstiaan Karels (eindredactie), HŤlen de Jong (redactie) en Marleen Legemaat (redactie).
Contact
Contact met Wij-leren.nl
redactie Neem contact op met de projectleiding of redactie van wij-leren.nl via de onderstaande gegevens. Kijk eerst of het antwoord op uw vraag staat bij onze veelgestelde vragen.
Persbericht
Persbericht - Digitaal kennisplatform voor het basisonderwijs
redactie Een groep onderwijsdeskundigen heeft de krachten gebundeld op de website wij-leren.nl: een nieuw digitaal platform voor de professional in het basisonderwijs.
Richtlijnen kopij
Richtlijnen aanleveren kopij wij-leren.nl
redactie Uw bijdrage aan Wij-leren.nl wordt erg op prijs gesteld. Om de kwaliteit van de artikelen hoog te houden en het werk voor de redactie te beperken, hanteren we de onderstaande richtlijnen.
Voorwaarden
Voorwaarden bijdragen aan wij-leren.nl
redactie Voorwaarden bijdragen aan wij-leren.nl
Auteursrecht wij-leren.nl
Auteursrecht - hoe zit het met auteursrecht van de artikelen?
redactie Auteursrecht - hoe zit het met auteursrecht van de artikelen?
Adverteren
Adverteren op Wij-leren.nl
redactie Adverteren op Wij-leren.nl
Banners
Banners voor wij-leren.nl
redactie Banners voor wij-leren.nl
Copyright
Copyright
redactie Copyright Copyright Copyright Copyright Copyright
Disclaimer
Disclaimer - artikelen op wij-leren.nl
redactie
Nieuwsbrief 2018 - 7 - 2
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 2 Juli 2018
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 2 July 2018. Artikelen over
Nieuwsbrief 2018 - 6 - 7
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 7 Juni 2018
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 7 June 2018. Artikelen over
Nieuwsbrief 2018 - 5 - 17
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 17 Mei 2018
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 17 Mei 2018. Artikelen over de testcultuur in het onderwijs, eigenaarschap van leerlingen.
Nieuwsbrief 2018 - 4 - 25
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 25 April 2018
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 25 April 2018. Artikelen over kindgericht onderwijs, beurten geven in de klas, didactische werkvormen.
Nieuwsbrief 2018 - 4 - 4
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 4 April 2018?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 4 April 2018. Artikelen over zittenblijven of doorstromen, adviezen aan minister Slob, executieve functies.
Nieuwsbrief 2018 - 3 - 15
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 15 March 2018?>
redactie Hoe nuttig zijn grammaticalessen? - Werkdruk reduceren - Zaakvakken integreren - Formatieve assessment in de praktijk
Nieuwsbrief 2018 - 2 - 19
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 19 februari 2018
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 19 februari 2018. Artikelen over taalgericht zaakvakonderwijs, onderzoekjes doen met leerlingen.
Nieuwsbrief 2018 - 2 - 1
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 1 Februari 2018
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 1 Februari 2018. Artikelen over onderzoekend leren, werkdruk, woordenschat en begrippen aanleren.
Nieuwsbrief 2018 - 1 - 18
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 18 January 2018?
redactie Hoogbegaafd zonder didactische voorsprong? - Bevorderen metacognitieve vaardigheden - 10 populairste artikelen 2017
Nieuwsbrief 2017 - 12 - 21
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 21 December 2017?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 21 December 2017. Artikelen over ranking eindtoetsscores, leerlingen met hechtingsproblemen.
Nieuwsbrief 2017 - 12 - 12
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 12 December 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 12 December 2017. Artikelen over
Nieuwsbrief 2017 - 11 - 23
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 23 November 2017?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 23 November 2017. Artikelen over ontwikkelingsgericht taalonderwijs, de gave van creativiteit, aanpak dyslexie.
Nieuwsbrief 2017 - 11 - 8
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 8 November 2017?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 8 November 2017. Artikelen over werkdruk in het onderwijs. Luc Stevens over het leerstofjaarklassensysteem
Nieuwsbrief 2017 - 10 - 23
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 23 October 2017?
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 23 October 2017. Artikelen over
Nieuwsbrief 2017 - 9 - 29
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 29 September 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 29 September 2017. Artikelen over DCD, aansluiten op onderwijsbehoeften, didactische werkvormen en faalangst.
Nieuwsbrief 2017 - 9 - 11
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 11 September 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 11 September 2017. Artikelen over executieve functies, oudergesprekken, afstemmen op de onderwijsbehoeften.
Nieuwsbrief 2017 - 7 - 11
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 11 Juli 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 11 July 2017. Artikelen over kunst in het onderwijs, leiderschapsstijlen, faalangst tips en oefenen van spelling.
Nieuwsbrief 2017 - 6 - 19
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 19 Juni 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 19 June 2017. Artikelen over
Nieuwsbrief 2017 - 6 - 5
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 5 Juni 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 5 June 2017. Artikelen over Populair boek coŲperatief leren - Wat stuitert daar door je klas? - Zonder relatie geen prestatie
Nieuwsbrief 2017 - 5 - 17
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 17 Mei 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 17 May 2017. Artikelen over flipping the classroom, werkdruk in het onderwijs, begrijpend lezen integreren.
Nieuwsbrief 2017 - 4 - 20
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl april 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 20 April 2017. Artikelen over gepersonaliseerd leren, nieuw verschenen onderwijsboeken, formatief beoordelen.
Nieuwsbrief 2017 - 4 - 5
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 5 April 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 5 April 2017. Artikelen over werkdruk in het onderwijs, groepsplanloos werken, feedback in de praktijk.
Nieuwsbrief 2017 - 3 - 18
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl maart 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 18 March 2017. Artikelen over Mindsets op school - begrijpend lezen vervangen door Close Reading?
Nieuwsbrief 2017 - 3 - 2
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 2 March 2017?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 2 March 2017. Artikelen over hogere orde denken, growth mindset, pittige pubers, ADHD, SEL en nog veel meer.
Nieuwsbrief 2017 - 2 - 16
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 16 February 2017?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 16 February 2017. Artikelen over
Nieuwsbrief 2017 - 2 - 3
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 3 februari 2017
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 3 February 2017. Artikelen over kindgericht onderwijs, de populairste artikelen van 2016, formatief toetsen.
Nieuwsbrief 2017 - 1 - 30
Top 10 onderwijsboeken 2016
redactie Top 10 onderwijsboeken 2016.
Nieuwsbrief 2017 - 1 - 20
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 20 January 2017?
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 20 January 2017. Artikelen over de kinderrechter, toetsen, ervaringsreconstructie, leerplan in beeld en nog meer.
Nieuwsbrief 2016 - 12 - 19
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 19 December 2016?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 19 December 2016. Artikelen over hoogbegaafde kinderen met zelfmoordgedachten, leerlingen vragen laten stellen.
Nieuwsbrief 2016 - 12 - 2
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 2 December 2016?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 2 December 2016. Artikelen over compacten verrijken voor (hoog)begaafde kinderen. Onderwijsmythes ontkracht.
Nieuwsbrief 2016 - 11 - 15
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 15 November 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 15 November 2016. Artikelen over de route van jaarklassensysteem naar kindgericht onderwijs.
Nieuwsbrief 2016 - 10 - 31
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 31 Oktober 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 31 October 2016. Artikelen over Meidenvenijn, rekenachterstanden wegwerken, formatieve assessment.
Nieuwsbrief 2016 - 10 - 12
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 12 Oktober 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 12 October 2016. Artikelen over het leerstofjaarklassensysteem, kinderen die anders zijn, ADHD, NRO congres
Nieuwsbrief 2016 - 9 - 30
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl September 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 30 September 2016. Artikelen over Sir Ken Robinson, 19 tips voor zwakke rekenaars, groepsbenadering voor veilige klas.
Nieuwsbrief 2016 - 9 - 15
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 15 September 2016?
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 15 September 2016. Artikelen over groepsvorming, rekenontwikkeling in samenhang met taalontwikkeling.
Nieuwsbrief 2016 - 7 - 1
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl juni 2016
redactie Tips negatief denkende kinderen - Klanken bepalen de letters - SOVA trainingen verbeteren
Nieuwsbrief 2016 - 6 - 17
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 17 June 2016?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 17 June 2016. Artikelen over touwtrekken met pubers, autisme anders bekeken, vakantie voor kinderen met ADHD.
Nieuwsbrief 2016 - 6 - 1
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl mei 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 1 June 2016. Artikelen over 21st century skills, zonder stress van les naar les, temperamentvolle kinderen.
Nieuwsbrief 2016 - 5 - 13
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 13 May 2016?>
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 13 May 2016. Artikelen over examenvrees en faalangst, passende perspectieven, begrijpend lezen optimaliseren.
Nieuwsbrief 2016 - 4 - 15
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl - april 2016
redactie Val niet in de valkuil van de formulieren! - Waarom je trots op je vak kan zijn - Vertaalcirkel bij kleuters - Wat werkt bij ADHD?
Nieuwsbrief 2016 - 4 - 1
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 1 April 2016
redactie Wiebelen en friemelen in de klas - Kansen voor kinderen met ADHD - Dyslexie tijdig signaleren - Kracht van gerichte feedback
Nieuwsbrief 2016 - 3 - 14
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl maart 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 14 March 2016. Artikelen over kinderen en echtscheiding, leermiddelen in 2020, relatie van leerling van invloed op docent.
Nieuwsbrief 2016 - 3 - 1
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl maart 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl maart 2016. Artikelen over bewegen en leren, onderwijskundige mythes ontmaskerd, samenwerken in een duobaan.
Nieuwsbrief 2016 - 2 - 15
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl februari 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl 15 February 2016. Artikelen over Passend onderwijs, ODD tips voor de leerkracht, onderzoekend leren.
Nieuwsbrief 2016 - 1a
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl januari 2016
redactie Top 10 best verkochte onderwijsboeken - taal in alle vakken - blended learning in het onderwijs - de lerende mens - grotere leerwinst door goed gebruik toetsen
Nieuwsbrief 2016 - 1
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl January 2016
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl January 2016. Artikelen over normjaartaak, werkdruk, motivatie van leerlingen en nog veel meer.
Nieuwsbrief 2015 - 12b
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl December 2015. Artikelen over
Nieuwsbrief 2015 - 12
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl December 2015
redactie Meerkeuzevragen bij spelling zijn onbetrouwbaar - Moet elk kind hetzelfde leren? - Digitale middelen zowel risico als kans - Groepsprocessen in de klas
Nieuwsbrief 2015 - 11
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl November 2015
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl November 2015. Artikelen over #onderwijs2032, hogere denkvaardigheden, systeemdenken in de 21e eeuw.
Nieuwsbrief 2015 - 10a
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl October 2015
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl October 2015. Artikelen over ontwrichte kinderen in het onderwijs, kinderen met een trage verwerkingssnelheid.
Nieuwsbrief 2015 - 10
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl October 2015
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl October 2015. Pesten in de klas: tips voor de leerkracht - voorbereiden op toetsvorm en vraagstelling - interactiewijzer -
Nieuwsbrief 2015 - 9a
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl september 2015
redactie Hoe kun je werkdruk verlagen? - Nakijken nut en noodzaak - Nominatie Wij-leren.nl voor website van het jaar 2015 - Beter begeleiden van uitdagend onderwijs
Nieuwsbrief 2015 - 9
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl September 2015
redactie Zeven misverstanden rond hoogbegaafdheid - De 40-urige werkweek: lust of last? - De positie van leerkrachten in passend onderwijs - Systeemdenken in de school van de 21e eeuw.
Nieuwsbrief 2015 - 8
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl augustus 2015
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl augustus 2015. Artikelen over de Cito woordenschattoets, problematische verwenning, overladenheid in het onderwijs.
Nieuwsbrief 2015 - 7
Nieuwe bijdragen op Wij-leren.nl juni 2015
redactie Nieuwe bijdragen in juni 2015: Creativiteit bevorderen - pictoverhalen - dyslexie tips - excellentie - lezen met begrip - 10 tips voor ontspannen lesgeven - expliciete directe instructie
Nieuwsbrief 2015 - 6
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl - mei 2015
redactie Hoe beÔnvloeden verwachtingen de prestaties van kinderen? | Rol van leerkracht bij ADHD diagnose | Mindfulness tips | Autisme Spectrum Stoornis tips | Beoordelen van taalproducten
Nieuwsbrief 2015 - 5
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl May 2015
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl Mei 2015. Artikelen over kinderen met een trauma, het puberbrein, de rol van toetsopbrengsten in het onderwijs.
Nieuwsbrief 2015 - 4
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl April 2015
redactie Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl April 2015. Artikelen over toegevoegde waarde, onderwijsverslag, staat van de leraar, toetsvragen, ontwikkelen van wijsheid, motivatie van leerlingen.
Nieuwsbrief 2015 - 3b
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl
redactie Artikelen over de cultuurcoŲrdinator, aantrekkelijk en effectief leesonderwijs, standaardtesten in het onderwijs, onderwijssystemen en creativiteit en gevoelens van kinderen met autisme.
Nieuwsbrief 2015 - 3a
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl 1e helft maart 2015
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform wij-leren.nl maart 2015. Artikelen over ADD - tips voor de leerkracht | Schoolleider: hitteschild of doorgeefluik? | Hersenen en woorden in verbinding
Nieuwsbrief 2015 - 3
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl - februari 2015
redactie HGW dat doe ik al lang! - professionele vrijheid - schooladvies zonder Cito toets - leidinggeven vanuit angst of autonomie
Nieuwsbrief 2015 - 2
Nieuwe artikelen op wij-leren.nl - januari 2015
redactie Nieuwe bijdragen over het testen van kleuters, het gebruik van de Roos van Leary, vragen over de centrale eindtoets, begaafde onderpresteerders, leren van fouten en de coachende leraar.
Nieuwsbrief 2015 - 1
Kindgerichte eindtoetsen - werkdruk en administratieve last - humor in de klas - jonge schoolkind
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl. Artikelen over de Kindgerichte eindtoetsen - werkdruk en administratieve last - humor in de klas - jonge schoolkind.
Nieuwsbrief 2014 - 11b
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl november 2014
redactie 10 kritische vragen bij opbrengstgericht werken - 7 eigenschappen effectief leiderschap - bedenkingen bij het nationaal curriculum - denkend lezen en begrijpend lezen.
Nieuwsbrief 2014 - 11 a
Nieuwe website over ontwikkelingsmaterialen en spellen
redactie Kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl lanceert een nieuwe website met reviews van ontwikkelingsmaterialen en spellen. Welke spellen zijn echt goed voor uw kinderen?
Nieuwsbrief 2014 - 10
Wij-leren op de NOT - tredmolen van de toetsen - motiveren huiswerk - lerarenregister
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl October 2014. Artikelen over gedragsproblemen, de hernormering van Cito toetsen, het lerarenregister en leerlijnen.
Nieuwsbrief 2014 - 9
Nieuwe bijdragen wij-leren.nl september 2014
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl September 2014. Artikelen over
Nieuwsbrief 2014 - 8
Nieuwe bijdragen wij-leren.nl augustus 2014
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl September 2014. Artikelen over de update van de Cito-normen, ouderbetrokkenheid op het MBO.
Nieuwsbrief 2014 - 7
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl Juni 2014
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl Juni 2014. Artikelen over passend onderwijs, woordenschatonderwijs, adoptie kinderen.
Nieuwsbrief 2014 - 5
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl mei 2014
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl mei 2014. Artikelen over pedagogisch leiderschap, onderwijskwaliteit met de NSCCT, rekenvaardigheden.
Nieuwsbrief 2014 - 4
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl april 2014
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl mei 2014. Artikelen over kleuters, pesten, motivatie, het onderwijsverslag, hoogbegaafdheid.
Nieuwsbrief 2014 - 3
Nieuwe bijdragen maart 2014
redactie Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl in de maand maart 2014. Interview met Luc Stevens over ouderbetrokkenheid. Teije de Vos over toetsen, Kees van Overveld over groepsplannen
Nieuwsbrief 2014 - 2
Nieuwe artikelen op wij-leren.nl - februari 2014
redactie Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl in de maand februari 2014. Interview met Luc Stevens over het doel van onderwijs. Gert Biesta over het doel van onderwijs.
Nieuwsbrief 2014 - 1
Nieuwe bijdragen - januari 2014
redactie Nieuwe bijdragen op onderwijskundig kennisplatform wij-leren.nl. Deze maand artikelen van Luc Stevens, NoŽlle Pameijer, Kees van Overveld en anderen.
Nieuwsbrief 2013 - 12
Nieuwe bijdragen - december 2013
redactie In deze nieuwsbrief veel aandacht voor passend onderwijs. NoŽlle Pameijer gaat samen met Peter de Vries in op de rol van ouderbetrokkenheid bij Passend onderwijs.
Nieuwsbrief 2013 - 11
Nieuwe bijdragen - november 2013
redactie Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl november 2013. In deze nieuwsbrief de bijdragen bijdragen van o.a. Peter de Vries en NoŽlle Pameijer, Teije de Vos, Harm Klifman en Wijnand Gijzen.
Nieuwsbrief 2013 - 10
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl oktober 2013
redactie In deze nieuwsbrief o.a. bijdragen van Luc Stevens, Sieneke Goorhuis en Ewald Vervaet. Ze gaan in op actuele onderwijskundige thema`s zoals kleuters en Ipads, dyslexie en belemmeringen voor het vak van de leerkracht.
Nieuwsbrief 2013 - 9
Nieuwe bijdragen op wij-leren.nl september 2013
redactie Nieuwe bijdragen op kennisplatform voor het onderwijs wij-leren.nl september 2013. Artikelen over hoogbegaafdheid, dyslexie, autisme en cito resultaten.
Schoolfotografie
Sgoolfotografie: vernieuwende schoolfotografie
redactie Sgoolfotografie met een Ďgí is niet zomaar schoolfotografie. Deze franchise-organisatie luistert goed naar wat kinderen, school en ouders willen en gaat met de tijd mee.
NOT 2015
Wij-leren.nl op de NOT 2015 - sessies over actuele onderwerpen
redactie Wij-leren.nl is aanwezig op de NOT 2015 met sessies over actuele onderwerpen. Onderwijskundige specialisten verzorgen deze gratis sessies. U bent van harte welkom!
Technisch meubilair
Technisch meubilair - passende inrichting bevordert vereiste leerdoel
redactie Technisch meubilair - passende inrichting bevordert vereiste leerdoel. Talenten leerlingen stimuleren vraagt om coachend onderwijs. Een inrichting met flexibel meubilair maakt het mogelijk.
Vacatures onderwijs
Docentenmarktplaats.nl helpt onderwijsinstellingen geld besparen
redactie Docentenmarktplaats.nl helpt onderwijsinstellingen geld besparen door het bieden van een platform voor bemiddelingsbureaus. Tijdelijke vacatures kunnen zo vlot vervuld worden.




Hoogbegaafdheid en talenten

Inschrijven nieuwsbrief


Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.