Kennisplatform
Schrijf nu in voor boeiende gratis webinars en leermodules!

Chahna Gonsalves

Senior Lector Marketing | Education

Website: King's College Londen
LinkedIn profiel Chahna Gonsalves

Chahna Gonsalves

Biografie

Dr. Chahna Gonsalves is Senior Lecturer in Marketing (Onderwijs) aan de King’s Business School en fungeert als Onderwijsleider voor de Afdeling Marketing. Ze behaalde haar PhD in Marketing, een MA in International Business & Management aan de University of Westminster en een BA in International Management and Business Administration met Frans aan de University of Reading. Voordat ze de overstap naar de academische wereld maakte, werkte ze in managementfuncties bij wereldwijde merken zoals Primark en Benefit Cosmetics.

Bij King’s College London doceert ze zowel bachelor- als mastervakken, waaronder Principles of Marketing, Brand Management en Service Marketing. Haar werk reikt verder dan het klaslokaal, met een sterke focus op het verbeteren van de beoordelingsvaardigheden van studenten, de ontwikkeling van academische taalvaardigheid en de inzetbaarheid van studenten, met name in het tijdperk van AI. Haar bijdragen aan het onderwijs zijn erkend met de Dean’s Award for Outstanding Contribution to Education.

Chahna heeft leiding gegeven aan strategische initiatieven, waaronder de implementatie van beoordelingsrubrieken binnen de MSc International en Digital Marketing-programma's, wat heeft bijgedragen aan betere leerresultaten voor studenten en naleving van accreditatie-eisen. Samen met Dr. Jayne Pearson coördineert ze het Rubric Champions-project, een faculteitsoverstijgend initiatief dat nationale erkenning heeft gekregen vanwege de impact op institutionele veranderingen. Ze werkt daarnaast samen met andere instellingen aan projecten gericht op beoordelingsrubrieken. Als veelgevraagd keynote speaker heeft ze presentaties gegeven op conferenties zoals de Birmingham Business School Education Conference, het onderwijsforum van de London Metropolitan University en de Bett Show.

Haar onderzoek richt zich op de kruising van marketingonderwijs, beoordelingspraktijken en de rol van opkomende technologieën zoals AI in het hoger onderwijs. Ze onderzoekt hoe taalgebruik, transparantie en goed ontworpen beoordelingsrubrieken de leerresultaten van studenten kunnen verbeteren, vooral bij diverse en internationale studentengroepen. Haar werk behandelt ook de implicaties van AI voor academische integriteit en beleidsontwikkeling. Haar onderzoek is gepubliceerd in toonaangevende tijdschriften zoals de Journal of Service Research en Studies in Higher Education, en haar academisch werk is te vinden in publicaties zoals de Journal of Learning Development in Higher Education en het binnenkort te verschijnen boek Generative AI in Education: The Good, the Bad, and the Ugly. Ze was daarnaast mede-redacteur van Improving Learning Through Assessment Rubrics: Student Awareness of What and How They Learn, waarmee ze haar impact op onderwijspraktijken en -beleid verder uitbreidde.

Haar academische werk wordt ondersteund door diverse financieringsinstellingen, waaronder het King’s College London Innovative Education Fund, de Academy of Marketing, en de UK Council for International Student Affairs (UKCISA), waarmee de impact van haar onderzoek op onderwijspraktijken en -beleid wordt versterkt.

Chahna is lid van de redactieraden van AI in Education en Intelligent Technologies in Education en is voorzitter van de Academy of Marketing Education Special Interest Group, een dynamisch platform voor marketingdocenten. Ze is Senior Fellow van de Higher Education Academy (SFHEA), Associate Fellow van de Staff Education Development Association (AFSEDA) en een Chartered Business Management Educator (CMBE).

Momenteel maakt ze deel uit van de Assessment Strategy Implementation Board, de Faculty Education Committee en de werkgroep Generative AI: Assessment and Integrity. Daarnaast is ze lid van de Ahead by Bett Advisory Board en was ze eerder voorzitter van de Digital Education Steering Group for Staff Development.

Heb je vragen over dit thema? Stel ze in de onderwijs community binnen de Wij-leren.nl Academie!

Dossiers

Uw onderwijskundige kennis blijft op peil door 3500+ artikelen.