Auteurs
Albert de Boer Alex de Bruijn Angela Kouwenhoven Anna Bosman Anton Horeweg Arjan Clijsen Bas ter Avest Bea Pompert Casper Hulshof Ceciel Borghouts Dick van der Wateren Dirk van der Wulp Dolf Janson Elena Carmona van Loon Eleonoor van Gerven Erna Brummel Eveline van Baalen Ewald Vervaet Gerard Melis Gerdineke van Silfhout Gert Biesta Guus Geisen Harm Klifman Harry van de Pol Hélène van Oudheusden Henk Galenkamp Henk Sissing Herman Kolthof Ivo Mijland Jan Jutten Jelte van der Kooi Joop Stroes Jos Cöp Karen Heij Karin van de Mortel Kees van Overveld Lia Voerman Lia Voerman en Frans Faber Luc Stevens Marcel Schmeier Marcel van Herpen Marjoke Hinnen Marjolein Zwik Marléone Goudswaard Martie de Pater Menno van Hasselt Michel Verdoorn Miriam de Heer Naomi Mertens Noëlle Pameijer Paul Filipiak Peter de Vries Peter de Vries Peter Mol René Leverink Robert-jan Simons Ronald Dulmers Sieneke Goorhuis Sonja de Lange Sylvia Peters Tanja van Beukering Teije de Vos Tijl Rood Ton van der Valk Wendy Brasz en Myra den Haan Wijnand Gijzen Wilfred Rubens Willem de Jong Yvonne van Sark
Gastauteurs
Anke de Boer Anne van Hees Arnold Jonk Bob van der Meer Ernst van Grol Gert de Graaf Hanne Touw Hanno van Keulen Hans van Rijn Inge Verstraete Ingrid van Essen Jacqueline Visser Job van Velsen Joep Derkx Joris Spekle Lex Hupe Lisanne van Nijnatten Louise Berkhout Maarten Massink Marion van Olst Monique Baard Nina Boswinkel Pepijn Dousi Peter Ruit Pieter Snel Sandra Koot Sanne van den Hoek Terry van de Beek Vera Meewis
Auteurs opinie
Laura Batstra Rijk van Ommeren Steven Pont
Redactie
Annemieke van Nifterik Arja Kerpel Bas van Dijk Helèn de Jong Korstiaan Karels Machiel Karels Marleen Legemaat

 

Marjoke Hinnen

Adviseur/docent

Website: ViaJezelf
LinkedIn profiel Marjoke Hinnen

Zelfsturing en gepersonaliseerd leren en werken

Marjoke Hinnen is zelfstandig adviseur en docent bij ViaJezelf. Zij adviseert en begeleidt scholen bij het implementeren van een autonomie bevorderende leer- en werkomgeving.

Een autonomie-ondersteunende leeromgeving bevordert en ondersteunt de totstandkoming van autonome motivatie (bij iedereen). Autonome motivatie is essentieel voor:

  • hoge prestaties;
  • het ontwikkelen van meer zelfvertrouwen;
  • minder ziekteverzuim;
  • ervaren van vrijheid;
  • ervaren van competentie;
  • ervaren van verbondenheid.

In deze tijd worden hybride arbeidsrelaties steeds meer de norm. De nadruk op het vinden van je eigen weg én het regelmatig zelf bijsturen tijdens de reis wordt belangrijker.

Mensen denken soms dat het 'soft' is om te sturen op autonome motivatie. Maar nee: één van de belangrijke onderdelen van het sturen op autonome motivatie is het 'high trust high penalty'-principe. Veel vertrouwen gecombineerd met kundige en professionele feedback.

Ervaring

Marjoke heeft een brede ervaring opgedaan in vele sectoren van het onderwijs: praktijk, po, vo, mbo, hbo. Het werken 'in the flow' geeft altijd het beste resultaat en is voor iedereen het leukst.

Laten we de nadruk leggen op maatwerk en uitgaan van vertrouwen, Bildung en dus gepersonaliseerd leren en werken. Wél uiteraard met elkaar.

 

 

 


Artikelen van deze auteur

Complimenten en belonen
Werkt Schoolwide Positive Behaviour Support op VO scholen?
Marjoke Hinnen
Gerichte feedback
Leer van een 3 een 8 te maken!
Marjoke Hinnen
Interne sturing
Stop marginalisering in het onderwijs
Marjoke Hinnen
Transformeren
Stop met innoveren! Ga in transitie
Marjoke Hinnen

Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
[extra-breed-algemeen-kolom2]

Marjoke Hinnen



Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.