Leeromgeving

De leeromgeving is het totaal van middelen, personen, strategieën en voorzieningen die bijdragen aan het leerproces.

Als het goed is, is een leeromgeving rijk, krachtig en betekenisvol. Kenmerken daarvan zijn: uitnodigende materialen en activiteiten, ruimte voor eigen inbreng en creativiteit, samenwerking en experimenten.

Bij een rijke leeromgeving sluit aan bij de verschillende leervormen en leerstijlen. Natuurlijk hoort hier ook een professionele leerkracht bij.

Gerelateerd

Techniek talent
Talentontwikkeling met wetenschap en techniek
Hanno van Keulen
Cultuurco÷rdinator
10 jaar cultuurco÷rdinatoren op school. Hoe staat het ermee?
Sanne van den Hoek
Digitale leermiddelen
DifferentiŰren met digitale leermiddelen
Wijnand Gijzen
Computerapplicaties
Effectieve computerapplicaties: vergelijk de didactiek, niet het domein
redactie
Werking en beperking
Sturen met digitale leermiddelen - werking en beperking
Menno van Hasselt
Digitale dementie
Digitale dementie - Manfred Spitzer
Machiel Karels
Didactische werkvormen
Het didactische werkvormen boek
Arja Kerpel
DifferentiŰren is te leren
DifferentiŰren is te leren
HelŔn de Jong
E-learning trends en ontwikkelingen
E-learning. Trends en ontwikkelingen
Wilfred Rubens
Kleuters en iPads
Kleuters worden dommer van iPads
Sieneke Goorhuis
Digitale media en kinderhersenen
Digitale media en kinderhersenen
Ewald Vervaet

Animaties rekenen po
Gebruik van animaties bij rekenen in het basisonderwijs
Animaties natuur po
Gebruik van animaties bij natuuronderwijs in het basisonderwijs
Animaties taal po
Gebruik van animaties bij taal in basisonderwijs
Gebruik animaties po
Gebruik van animaties in basisonderwijs
Computergames wiskunde
Gebruik van computergames bij wiskunde in het beroepsonderwijs
Motivationele differentiatie
Invloed van cognitieve en motivationele differentiatie bij hoogbegaafde en getalenteerde leerlingen
Verbeteren rekenvaardigheid mbo
Verbeteren van rekenvaardigheid mbo-leerlingen met een serious game
Invloed leeromgeving vo
Invloed van leeromgeving op motivatie, zelfregulering en prestaties van potentieel excellente studenten
Computergames wiskunde reflectie
Gebruik van computergames bij wiskunde in beroepsonderwijs: reflectie
Leeromgeving
Leeromgeving als katalysator voor leren voor duurzame ontwikkeling
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
[extra-breed-algemeen-kolom2]

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.