Auteurs
Albert de Boer Alex de Bruijn Angela Kouwenhoven Anna Bosman Anton Horeweg Arjan Clijsen Bas ter Avest Bea Pompert Casper Hulshof Ceciel Borghouts Dick van der Wateren Dirk van der Wulp Dolf Janson Elena Carmona van Loon Eleonoor van Gerven Erna Brummel Eveline van Baalen Ewald Vervaet Gerard Melis Gerdineke van Silfhout Gert Biesta Guus Geisen Harm Klifman Harry van de Pol Hélène van Oudheusden Henk Galenkamp Henk Sissing Herman Kolthof Ivo Mijland Jan Jutten Jelte van der Kooi Joop Stroes Jos Cöp Karen Heij Karin van de Mortel Kees van Overveld Lia Voerman Lia Voerman en Frans Faber Luc Stevens Marcel Schmeier Marcel van Herpen Marjoke Hinnen Marjolein Zwik Marléone Goudswaard Martie de Pater Menno van Hasselt Michel Verdoorn Miriam de Heer Naomi Mertens Noëlle Pameijer Paul Filipiak Peter de Vries Peter de Vries Peter Mol René Leverink Robert-jan Simons Ronald Dulmers Sieneke Goorhuis Sonja de Lange Sylvia Peters Tanja van Beukering Teije de Vos Ton van der Valk Wijnand Gijzen Wilfred Rubens Willem de Jong Yvonne van Sark
Gastauteurs
Anke de Boer Anne van Hees Arnold Jonk Bob van der Meer Ernst van Grol Gert de Graaf Hanne Touw Hanno van Keulen Hans van Rijn Inge Verstraete Ingrid van Essen Jacqueline Visser Job van Velsen Joep Derkx Joris Spekle Lex Hupe Lisanne van Nijnatten Louise Berkhout Maarten Massink Marion van Olst Monique Baard Nina Boswinkel Pepijn Dousi Peter Ruit Pieter Snel Sandra Koot Sanne van den Hoek Terry van de Beek Vera Meewis
Auteurs opinie
Laura Batstra Rijk van Ommeren Steven Pont
Redactie
Annemieke van Nifterik Arja Kerpel Bas van Dijk Helèn de Jong Korstiaan Karels Machiel Karels Marleen Legemaat

 

Joris Spekle

senior consultant

Website: CPS
LinkedIn profiel Joris Spekle

Expertise

Leren met Ouders
Ouderbetrokkenheid
Gepersonaliseerd leren
Re-integratie thuiszitters

Ervaring           

Groepsleerkracht basisonderwijs
Consultant bij CPS
Ontwikkelaar Leren met Ouders (voorheen Partnerschapschool)
Gecertificeerd trainer Ouderbetrokkenheid 3.0

Leren met Ouders

Als leerkracht wil je het liefste elke leerling precies kunnen bieden wat die nodig heeft. Dat is praktisch ondoenlijk als je les moet geven aan 25 of meer kinderen, op meerdere niveaus en wanneer je de taak hebt om die grote diversiteit aan kinderen kennis en vaardigheden bij te brengen op zowel cognitief als motorisch, creatief en sociaal emotioneel gebied. Hoe gekwalificeerd en ervaren ook, je zult je aandacht moeten verdelen over al je leerlingen.

Voor wat betref de sociaal emotionele vaardigheden, is dit doorgaans geen probleem. Maar als het gaat om vakken als taal en rekenen is deze situatie verre ideaal. Daar zullen de leerprestaties sterk verbeteren als er ruimte is voor meer individuele begeleiding en een gepersonaliseerd leerprogramma.

Dat kan als we ouderbetrokkenheid naar een hoger plan tillen en ouders de mogelijkheid krijgen hun kind één-op-één te ondersteunen bij één of meer instrumentele vakken. Dat is het idee achter Leren met Ouders.

Aan de slag?

Zie www.lerenmetouders.nl
En www.cps.nl, want met alle specialisten is CPS in staat om verbinding te leggen tussen alle thema's, een integrale aanpak dus.

Joris Spekle



Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.