Hyperactiviteit

Hyperactiviteit is extreme beweeglijkheid. Een kind met hyperactiviteit handelt vaak impulsief en kan zich niet goed concentreren. Bij hyperactiviteit is er vaak sprake van beweeglijkheid die moeilijk te onderdrukken is.

Hyperactiviteit uit zich door lichamelijke onrust, maar gaat vaak samen op met innerlijke onrust. De extreme beweeglijkheid ontstaat of verergert in situaties met stress of veel prikkels.

Kinderen die last hebben van hyperactiviteit bewegen vaak onrustig met handen of voeten en praten soms aan een stuk door. De hyperactiviteit is regelmatig een verschijnsel van ADHD.

Gerelateerd

Gedragsstoornissen bij jongeren
Gedragsstoornissen bij jongeren
Theoretische basis en praktische tips voor het onderwijs
Medilex Onderwijs 
ADHD uitleg
ADHD - symptomen - kenmerken - diagnose - behandeling
Arja Kerpel
Jagerskinderen
Kansen creŰren voor kinderen met ADHD
Anne van Hees
HGW classificeren
Handelingsgericht classificeren in het onderwijs
NoŰlle Pameijer
Gedragsproblemen
Indicaties van gedragsproblemen en werkhoudingproblemen
Machiel Karels
Red de ADHD diagnose
Red de ADHD diagnose
Laura Batstra
Voeding en lifestyle
Wat werkt bij ADHD? Over lifestyle, voeding en vitamines.
Miriam de Heer
Cyberpesten
Cyberpesten: hoeveel komt het voor en wat kunnen scholen ertegen doen?
redactie
Coaching leerling
Wat verdieping in de zorgleerling voor u Ún de zorgleerling kan betekenen
Joop Stroes
ADHD tips
ADHD - tips voor de leerkracht
Anton Horeweg
ADHD misdiagnose
Diagnose ADHD Schoenmaker blijf bij je leest
Willem de Jong
Neurofeedback en werkgeheugentraining
ADHD behandeling: placebo-effect of bewezen werking?
Miriam de Heer
Wat stuitert daar door je klas?
Wat stuitert daar door je klas? Over kinderen met ADHD en hun leraren
HelŔn de Jong
ADHD is geen ziekte
ADHD is geen ziekte
Laura Batstra

Interventies adhd
Doen wat werkt: interventies in de klas voor kinderen met symptomen van ADHD
Ge´ntegreerd onderwijs kinderpsychiatrie
Ge´ntegreerd onderwijs en behandeling voor kinderen met psychiatrische problemen ľ OnderwijsBewijs
Indicatiestelling
Diagnostische besluitvoering bij functionele indicatiestelling
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
Schrijf in voor de nieuwsbrief
[extra-breed-algemeen-kolom2]

Onderwijskundig ICT-er

Stel je onderwijsvraag

Leren in de 21e eeuw - gratis e-book

Verkiezing onderwijscooperatie





Inschrijven nieuwsbrief

Volg wij-leren.nl

Volg ons op LinkedIn Volg ons op twitter Volg ons op facebook

Mis geen bijdragen.