Co-teaching

Co-teaching houdt in dat gedurende langere tijd twee leraren samen verantwoordelijk zijn voor het lesgeven aan alle leerlingen in de klas. Ondersteuningsgelden die voorheen via ambulante begeleiding werden ingezet, zorgen zo structureel voor extra handen in de klas.

Co-teaching komt tegemoet aan de behoefte van meer lerarenondersteuning op de werkvloer. De onderwijzer merkt de extra hulp meteen. Daarnaast is het leren werken als co-teachers een prachtige manier om de professionalisering en kwaliteitsverbetering van de leraren vorm te geven.
 
Er zijn zo ook meer mogelijkheden om aan de ondersteuningsplicht te voldoen. Er zijn namelijk meer handen in de klas ter beschikking om tegemoet te komen aan de ondersteuningsbehoeften van leerlingen. Zo heeft de school een duidelijk middel om het onderwijszorgprofiel gestalte te geven”.

Gerelateerd

Passend onderwijs
Passend onderwijs op een basisschool - ondersteuningsplicht
Arja Kerpel
Co-teaching
Co-teaching: een pakkende aanpak voor passend onderwijs
Sandra Koot
Kengetallen vervolgmeting
Passend Onderwijs – kengetallen vervolgmeting
Aanpak po/vo
Verschillen in aanpak Passend Onderwijs basis- en middelbare scholen
Passend Onderwijs
MBO voortvarend aan de slag met Passend Onderwijs
Hulpstructuur rond leraar
Hulpstructuur rond de leraar bij Passend Onderwijs
Ontwikkeling voorwaarden
Ontwikkeling van en voorwaarden voor Passend onderwijs
Regionale ontwikkeling
Regionale ontwikkeling van Passend Onderwijs
Pedagogisch didactisch handelen
Pedagogisch-didactisch handelen en Passend Onderwijs
Op zoek naar...
Op zoek naar passend onderwijs
Competentie leraren po gedrag
Gedragsproblemen in de basisschool en competenties van leraren